همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت‌: دریای عمان و تنگه هرمز از مهمترین گذرگاه‌های آبی جهان هستند و اقتصاد جهان از آنها عبور می‌کند؛ ما با برگزاری این رزمایش به همه اعلام می‌کنیم که مطمئن باشید کسی نمی‌تواند آن را بر هم بزند.

حبیب الله سیاری

به گزارش تسنیم، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش طی سخنانی هدف از رزمایش محمد رسول الله (ص) را نشان دادن قدرت ایران و ایجاد صلح زیر سایه وحدت اسلامی عنوان کرد و گفت: این رزمایش پیام دوستی و صلح برای کشورهای همسایه در منطقه و حتی کشورهای خارج از منطقه دارد و نشان می‌دهد که ما برای تامین امنیت منطقه برای خود و با همکاری کشورهای منطقه زیر سایه وحدت اسلامی هستیم.

وی افزود: دریای عمان و تنگه هرمز از مهمترین گذرگاه‌های آبی جهان هستند و اقتصاد جهان از آنها عبور می‌کند بنابر این این مناطق نیازمند امنیت و ثبات کامل است؛ ما با برگزاری این رزمایش به همه اعلام می‌کنیم که مطمئن باشید امنیت در این منطقه برقرار است و کسی نمی‌تواند آن را بر هم بزند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ما با کشورهای حاشیه خلیج فارس مشترکات زیادی بویژه در دریا داریم و ایمان داریم که اگر قدرت نظامی خود را بالا ببریم می‌توانیم از منافع کشورهایمان دفاع کنیم.

امیر سیاری ادامه داد: این رزمایش و بالا بردن سطح توانایی نظامی، علیه هیچ کشوری نیست بلکه ارسال پیام محبت و دوستی به کشورهای منطقه است. از کشورهای دیگر که با ما مشترکات زیادی دارند انتظار داریم که دستشان را در دست ما بدهند تا زیر سایه وحدت اسلامی به تامین امنیت منطقه بپردازیم ما نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نداریم.

کد خبر 282426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha