همشهری آنلاین: مجموعه «نیمه خاموش» در گفتگو با شخصیت‌های تاثیرگذار و فرماندهان دوران دفاع مقدس به تاریخ سیاسی دوران جنگ می‌پردازد.

نیمه خاموش

به گزارش مهر؛ پشتیبانی جنگ، مجمع عقلا، پرونده مک فارلین، حمایت‌های غرب و شرق از عراق، پذیرش قطعنامه 598 و... از جمله موضوعاتی هستند که در مجموعه جدید شبکه افق سیما یعنی «نیمه خاموش» مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در نخستین قسمت، زمینه‌های شکل گیري حمله صدام به ایران، روزهای ابتدایی تهاجم عراق، آزادسازی خرمشهر و مسائلی پیرامون آتش بس مورد بررسی قرار می‌گیرند.

حسن روحانی، محسن رضایی، محسن رفیق‌دوست، جواد لاریحانی، دریادار شمخانی و سردار اسدی از جمله افرادی هستند که در این قسمت با آنها گفتگو می‌شود.

فیلم نیمه خاموش

این مجموعه به تهیه کنندگی سلیم غفوری و کارگردانی مصطفی حریری از شنبه تا پنجشنبه این هفته هر روز ساعت 19:30 و تکرار آن روز بعد ساعت 16:30 از شبکه افق سیما پخش خواهد شد.

راش‌های این مجموعه به صورت فیلم مستند بلند مستقلی با عنوان «اتاق جنگ» اخیرا در بخش اصلی جشنواره سینما حقیقت و بخش شهید آوینی شرکت کرده بود و در بخش بهترین نویسنده گفتار متن و بهترین فیلم نیمه‌بلند و بلند (جایزه شهید آوینی) نامزد شده بود.

کد خبر 282189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha