شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

علی آقامحمدی*: طرح تجمیع انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی‌با دوره دهم ریاست جمهوری که به دلیل مغایرت با اصول 63 و 114 قانون اساسی مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده بود، در دستور کار این مجمع قرار گرفت.

طرح مجلس مبنی بر تجمیع انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی اگر چه در ابتدای امر مورد پذیرش اعضای مجمع بود اما در ادامه راه اتفاقاتی رخ داد که طرح مذکور عملا از موضوعیت افتاد.

یعنی پس از آنکه نمایندگان مجلس، بحث تجمیع انتخابات مجلس خبرگان را هم پیش کشیدند و به مردم هم اعلام شد که دوره بعدی مجلس خبرگان به جای 8  سال کمی بیشتر از 9 سال خواهد بود، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بر یکی کردن انتخابات خبرگان و مجلس رای دادند و از سوی دیگر تصمیم بر تجمیع انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گرفتند.

به این ترتیب انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم و دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در زمان مقرر خود برگزار خواهد شد تا با لحاظ کردن این تغییرات شاهد تجمیع انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم با دوره پنجم شوراها باشیم و انتخابات دوره نهم مجلس نیز با انتخابات خبرگان رهبری یکی می شود.

*عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

کد خبر 28199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز