یکشنبه ۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

علی آقامحمدی*: رهبر معظم انقلاب، در دیدار رؤسای 3 قوه و دیگر مسئولان و کارگزاران کشور در آغاز هفته جاری نکات مهمی را خاطر نشان کردند که از جمله آنها می‌توان به تکیه همیشگی ایشان بر معنویت و لزوم توجه همگانی به ویژه مسئولان نسبت به این مهم اشاره کرد.

همانگونه که در فرمایشات ایشان نیز مشاهده شد، باید توجه داشت که ذکر پروردگار، مدافع دل و روح انسان در مقابل هجوم شیطان و انگیزه های مادی گرایانه است و همین امر همچنین پشتوانه ثبات قدم در همه میدان‌های دشوار زندگی فردی و اجتماعی است.

دراین میان، مسئولان به علت وظایف سنگین خود بیش از دیگران به ذکر پروردگار و خودسازی و توجه به معنویات نیازمندند.

آری، مسئولان باید با عنایت به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایده‌های متفاوتی با ایده‌های مرسوم جهان دارد، به موقعیت خود بیش از پیش توجه کنند و به منظور بهره مندی و بهره رسانی از موقعیت به‌دست آمده برای شان، آماده سازی شخصی داشته باشند که این مهم با ذکر و خودسازی و استفاده از معنویات محقق می‌شود.

از جمله توصیه‌های رهبر انقلاب که می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد، به‌کار بستن آن حدیث امام باقر ع  است که ضمن آن به 2 ویژگی مهم اشاره شده است. ویژگی اول انصاف در برابر دیگران است.

ویژگی دیگر هم مواسات، مساعدت و همراهی با مومنین است به این معنی که فرد یک مقدار از خود بگذرد.

در واقع این خصوصیت اخلاقی را در خود ایجاد کرده باشد که بتواند،‌ خود را نادیده بگیرد. با عمل به این توصیه بسیاری از معضلات و مشکلات پدیدآمده در بین مسئولان که در بسیاری از موارد در اثر خودخواهی و خودبینی ایجاد می‌شود، برطرف شده و فضای آرامش حاکم خواهد شد.

داشتن این عزم نیازمند همراهی توأمان عقل و علم است که در اشارات رهبری هم مورد توجه قرار گرفته بود.

چنین عزمی اگر سراسری و ملی شود، همان نتیجه اتحادملی را رقم خواهد زد. در نیل به اتحاد ملی که یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، باید الگوی مردم‌سالاری به بهترین شکل محقق شود که این هم در نظام جمهوری اسلامی با عزم ملی در انتخابات و مشارکت همه جانبه و توسعه یافته همه گروه‌ها و جریان‌ها محقق می‌شود.

لذا بر مجریان و ناظران انتخابات واجب است که در راستای اجرای منویات رهبر انقلاب، فضایی را بسترسازی کنند تا همه جریانات و گروه‌های سیاسی با شور و اشتیاق، فعال شده و با ایجاد نشاط سیاسی، مشارکت گسترده و فراگیر ملی را که تضمین‌کننده اتحاد همه جانبه در برابر تهدیدات داخلی و خارجی است، رقم بزنند.

*عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

کد خبر 32243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز