سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

گروه سیاسی: نمایندگان مجلس پس از دو مرتبه رفت و برگشت طرح تجمیع انتخابات دوره هشتم مجلس با دوره دهم ریاست جمهوری به شورای نگهبان، با اصرار بر نظر خود، این‌بار مصوبه خود را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کردند.

این مصوبه با تصمیم مثبت 120 نماینده و مخالفت 94 نفر به مجمع تشخیص مصلحت رفت.

براساس این مصوبه که برای سومین‌بار در مجلس بررسی می‌شد انتخابات دوره هشتم مجلس و دوره دهم ریاست جمهوری در نیمه اول آبان ماه سال 1387 به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد ازاین‌رو عمر مجلس هفتم هفت ماه افزایش و عمر دولت نهم، چهار ماه کاهش می‌یابد.

البته قبل از ارسال این مصوبه به مجمع تشخیص که با رأی شکننده نمایندگان تصویب شد پیشنهادات اصلاحی برای ارسال مجدد مصوبه به شورای نگهبان با مخالفت نمایندگان مواجه شد.

تصویب کلیات طرح کنکور

در جلسه دیروز نمایندگان به کلیات طرح حذف کنکور سراسری هم رأی مثبت داده شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری در صورت تصویب جزئیات این طرح، پذیرش دانشجو از مقطع کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) کارشناسی، کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای حرفه‌ای و دکترای پیوسته براساس سوابق تحصیلی و پرورش و مهارتی داوطلب و آزمون‌های سراسری خواهد بود.

حمایت از نیروی انتظامی

حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در نطق پیش از دستور خود ضمن حمایت از عملکرد نیروی انتظامی، تأکید کرد: کار فرهنگی درازمدت مانع از برخورد با ناهنجاری‌های جامعه نمی‌باشد.

تذکرات به مسئولان

سرعت  درهماهنگی با شورای نگهبان برای حفظ حقوق مدیران و داشتن فرصت کافی برای استفاده جهت شرکت در انتخابات، ضرورت پیگیری توقف دعوت مجدد به خدمت سربازان معاف شده، جلوگیری از واردات بی‌رویه گوشت توسط دلالان، تجدید نظر در قیمت تضمینی خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان، ممانعت از عزیمت آن دسته از زنان زائر عمره که حجاب خود را رعایت نمی‌کنند به عربستان، کنترل کرایه حمل و نقل عمومی و اعتراض به دولت فرانسه درباره پخش فیلم ضدایرانی پرسپولیس در جشنواره کن مهمترین تذکرات کتبی دیروز نمایندگان بود.

نامه نماینده کلیمیان

حداد عادل با اشاره به فجایع رخ داده توسط رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: در این ارتباط موریس معتمد نماینده کلیمیان ایرانی یادداشتی داده و اعلام کرده است که جامعه کلیمیان ضمن ابراز همدردی با ملت مظلوم فلسطین، مراتب نفرت و انزجار خود را از خشونت‌های اخیر که با قتل و جرح دهها نفر از این ملت همراه بود ابراز می‌دارد.

استقبال مردم

مرتضی تمدن عضو شورای مرکزی اصولگرایان تأکید کرد: اگر جریان سئوال از رئیس‌جمهوری جنبه شخصی و سیاسی به خود بگیرد و مطامع و مصالحی به غیر از اصلاح امور کشور در آن باشد، قطعاً مورد استقبال مردم نخواهد بود.

پرونده حسین موسویان مفتوح است

براساس گزارش وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پرونده حسین موسویان مفتوح و در مرحله ادامه تحقیقات است.

کاظم جلالی مخبر این کمیسیون افزود: محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به نمایندگان اعلام کرد که پرونده موسویان امنیتی است و در این پرونده مسئله درز اطلاعات به خارج خصوصاً به یک سفارتخانه خارجی در تهران وجود دارد.

کد خبر 22701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز