شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

گروه سیاسی: در حالی که شورای نگهبان اعلام کرد که طرح استانی شدن انتخابات مجلس را رد کرده است،حمیدرضا حاجی بابایی از طرح و بررسی دو فوریت لایحه اصلاح قانون انتخابات مجلس در جلسه یکشنبه مجلس شورای اسلامی خبر داد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نمایندگان مجلس دو فوریت لایحه اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب   ۱۳۷۸ و اصلاحات بعدی آن را بررسی می‌کنند. حمید رضا حاجی بابایی درگفت و گو با خبرنگار همشهری، افزود: اخیرا مجلس در بندهای الف و ب ماده   ۲۹ قانون انتخابات مجلس تصویب کرده بود که مسئولانی که داوطلب شرکت در انتخابات مجلس هستند باید شش ماه قبل از برگزاری انتخابات از سمت خود استعفا دهند.  وی تصریح کرد: دولت دراین لایحه این شش ماه را به دو ماه کاهش داده است.
این عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: در ماده ۵۲ قانون انتخابات و تبصره آن نیز نامزدها هفت روز مهلت تبلیغات انتخاباتی را داشتند که در این لایحه دولت این زمان تبلیغات را به ۱۰ روز افزایش داده‌است. حاجی بابایی از دیگر مواد لایحه دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات مجلس را شرایط فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی ذکر کرد.

وی گفت: در ماده  ۵۷ قانون انتخابات، مجلس تصویب کرده‌است که نصب پوستر ، بنر و ... برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس ممنوع است.  وی یادآور شد:دولت در این لایحه پیشنهاد داده است الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها در شهرها بجز مکان‌های تعیین‌شده توسط شهرداری ممنوع است.

شورا، رد کرد
شورای ‌نگهبان هم شنبه اعلام کرد که طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی در برخی استان‌های کشور را مغایر موازین شرع و قانون ‌اساسی تشخیص داده است.  معاون پارلمانی وزیر کشور نیز با اشاره به طرح لایحه دوفوریتی اصلاح قانون انتخابات مجلس در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی‌، اظهار داشت :یکی از دلایل ارائه این لایحه ، تنظیم زمانبندی مناسب برای اجرای برنامه های مربوط به انتخابات است.
موسی پور  خاطرنشان کرد: کاهش زمان استعفای مدیران از شش ماه به دو ماه  از دیگر مواد پیشنهادی این لایحه دولت است  چرا که با استعفای شش ماه قبل از روز اخذ رای  و با  احتساب زمان آغاز ثبت نام، عملا کشور از حدود ده ماه قبل از روز اخذ رأی وارد فضای انتخاباتی می‌شود .
وی با تاکید بر اینکه استعفای زودهنگام ، قطعا به نفع کشور نیست، تصریح کرد : تقریبا ده ماه قبل از روز اخذ رای، وارد فضای انتخاباتی‌شدن، کشور را با خلاء مدیریتی مواجه خواهد ساخت

کد خبر 21855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز