گروه دانش: طبق آیین‌نامه‌ ابلاغ شده به شرکت ارتباطات سیار، سیم‌کارت مشترکانی که بالای 30 هزار تومان بدهی دارند در صورت پرداخت نشدن، در دوره‌ بعدی قطع خواهد شد.

عباسعلی ابوالفضلی مدیر روابط عمومی‌ شرکت ارتباطات سیار دوماه پیش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اعلام کرد: در شرایط فعلی از طریق پیام کوتاه به مشترکان اخطار داده می‌شود که در صورت پرداخت نکردن بدهی سیم‌کارت آن‌ها قطع خواهد شد و مشترکان پس از دریافت SMS اخطار تا 48 ساعت فرصت دارند نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

اظهارات ابوالفضلی درحالیست که در این دوره اغلب مشترکان این پیام کوتاه را دریافت نکرده‌اند و حتی اطلاع نداشتند که سیم‌کارت آن‌ها به علت بدهی بالای ‌٣٠ هزار تومان قطع می‌شود چراکه پیش از این سیم‌کارت‌ها در ازای بدهی بالاتر از این رقم قطع می‌شد و براساس آیین‌نامه‌ مربوطه عمل نمی‌شد.

البته مشترکان بدهکاری که در روزهای گذشته SMS اخطار دریافت کرده‌اند، ساعاتی بعد با قطع سیم‌کارت مواجه شده‌اند و این فرصت محدود برای پرداخت بدهی پس از دریافت اخطار، نارضایتی برخی از مشترکان را به دنبال داشته است.

برخی مشترکان عنوان می‌کنند که SMS اخطار را در ساعتی دریافت کرده‌اند که امکان مراجعه به بانک را نداشته‌اند چرا که بعد از ظهرها بانک‌ها تعطیل هستند، بنابراین باید به آن‌ها فرصت داده شود که بدهی خود را پرداخت کنند.

این جریان در حالی است که مشترکان تلفن همراه ودیعه‌ای در نزد مخابرات برای نپرداختن صورت‌حساب‌هایشان دارند که در صورت افزایش هزینه‌ مکالمات آن‌ها از مبلغ ودیعه‌ سیم‌کارتشان قطع و در صورت توجه نکردن به آن، امتیاز سیم‌کارت از آن‌ها سلب می‌شود، از این رو مشترکان ارتباطات سیار، قطع سیم‌کارت به دلیل نپرداختن یک دوره آن هم به مبالغی در حدود  ‌٣٠ تا ‌٥٠ هزار تومان را منطقی نمی‌دانند به خصوص که در طول سالیان پیش سیم‌کارت مشترکان در ازای بدهی حدود 100 هزار تومان قطع می‌شد و بسیاری از مشترکان هنوز خود را با روند جدید هماهنگ نکرده‌اند.

البته این که چرا شرکت ارتباطات سیار از این پس اقدام به قطع سیم‌کارت مشترکانی با این میزان بدهی می‌کند، خود داستان دیگری است: به گفته ابوالفضلی پیش از این، این آیین‌نامه به طور کلی برای مشترکانی که بدهی بیش از سی هزار تومان داشتند اعمال نمی‌شد، بلکه قطع سیم‌کارت برای مبالغ بالاتر بود، به طوری که قیمت آن سیم‌کارت در برابر آن بدهی ارزش پایین‌تر نداشت.

اما حالا به نظر می‌رسد با توجه به این که قیمت سیم‌کارت در بازار بسیار کاهش یافته است و انواع سیم‌کارت‌های اعتباری با مبالغ پایین به بازار آمده است، دیگر مخابرات نمی‌تواند این ریسک را بپذیرد که درصورت مبالغ بالای بدهی مشترکان، سیم کارت  را قطع نکند، بنابراین به مشترکان توصیه می‌شود که بدهی بالای 30 هزار تومان را پرداخت کنند تا هزینه‌ اضافی برای وصل سیم‌کارت خود نپردازند.

هرچند به نظر می‌رسد مسئولان ارتباطات سیار با توسل به جمله‌ای که در پشت قبوض مشترکان در هر دوره نوشته می‌شود اقدام خود را موجه می‌دانند اما در این میان کمترین توقعی که از شرکت ارتباطات سیار می‌رود آن است که SMSهای اخطار را کمی زودتر ارسال کنند تا مشترکان فرصت پرداخت قبض خود را داشته باشند.

در پشت قبوض مشترکان در هر دوره به آن‌ها یادآوری شده است «عدم پرداخت بیش از 300 هزار ریال در موعد مقرر، موجب قطع تلفن همراه می‌شود،‌ چنانچه ظرف مدت دو ماه از تاریخ قطع،‌ بدهی‌های معوقه پرداخت نشود، ضمن سلب امتیاز تلفن همراه اقدام قانونی برای وصول مطالبات، به عمل خواهد آمد».

کد خبر 28176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز