همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قرار داد فاینانس مترو تهران-ورامین- گرمسار با اعتباری بیش از هزار میلیارد دلار با مدیران کشور چین بسته شد.

غلامرضا کاتب در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، افزود: این قرار داد با شرکت HNCDI که کنسرسیومی از دو شرکت چینی است با ارزش هزار و صد میلیارد دلار با حضور استاندار، معاونین بازرگانی، فنی و روابط خارجی استان هونان چین و مسوولان ایرانی منعقد شد.

نماینده مردم گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس شورای اسلامی گفت: خط مترو تهران- ورامین -گرمسار به طول 108 کیلومتر در حال آماده سازی است که بخش های ساختمانی و عمرانی با توان داخلی ساخته می‌شود و تجهیزات الکتریکی، مکانیکی، واگن، لوکوموتیو و ریل با شرکت های چینی است.

وی اظهار داشت: این خط مترو در سه قطعه در حال آماده سازی است و با گشایش ال سی و ورود تجهیزات به داخل عملیات اجرایی آن با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مترو تهران- ورامین -گرمسار توسعه متوازن منطقه ای را به دنبال خواهد داشت و با راه اندازی آن شاهد توسعه و آبادانی مناطق حومه تهران، تمرکز زدایی از پایتخت و در نهایت رفاه عمومی خواهیم بود.

کد خبر 281714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha