مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

در پی پیشرفت‌های خطوط متروی تهران در بخش شمالی خط ۳و فاز نخست خط ۷، خبری جدید از خط ۶مترو نیز اعلام شد که براساس زمانبندی‌ها قرار است خط ۶مترو تا پایان سال ۹۴به بهره‌برداری برسد. خط ۶مترو به‌طول ۳۱کیلومتر و با داشتن ۲۷ایستگاه حدفاصل دولت‌آباد درجنوب شرق تهران تا کن در شمال غرب شهر را به یکدیگر متصل می‌کنند.

متروی تهران

براساس زمانبندي‌ها خط6 بايد در سال آينده ساخته و تحويل شهروندان شود و هم‌اكنون مراحل ساخت آن در جبهه‌هاي كاري متعدد همزمان با خطوط 3، 7و خطوط اقماري برون‌شهري ادامه دارد. قائم‌مقام شهردار تهران در جريان بازديد ميداني از روند احداث خط 6مترو تهران گفت: خط 6مترو كه شمال غرب تهران را به جنوب شرقي متصل مي‌كند با تلاش‌هاي صورت گرفته تاپايان سال 94تكميل و مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت.

عيسي شريفي كه به همراه هابيل درويش، مديرعامل شركت مترو، دادوش هاشمي، معاون مالي واقتصاد شهري و سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل ونقل ترافيك شهرداري از روند اجرا و پيشرفت فيزيكي اين پروژه بازديد به عمل آورد، برتسريع روند رفع مسائل خط 6مترو تأكيد كرد. وي با اشاره به اهميت اين پروژه در تكميل شبكه حمل‌ونقل ريلي درون‌شهري گفت:

از آنجايي كه اين خط مسير شمال‌غربي پايتخت را به جنوب شرقي و شهر ري و دولت آباد متصل مي‌كند لازم است تا به‌منظور تسهيل در سفرهاي درون شهري شهروندان، خط 6مترو سريع‌تر تكميل شود. شريفي ضمن تقدير از شركت پيمانكاري در اجراي دقيق و مقاوم‌سازي‌ و توجه به زيبايي بصري ايستگاه‌هاي مسير اين خط افزود: با توجه به وضعيت مسير عبوري خط6 از مسير دولت آباد و وجود اقشار زحمتكش و درخواست‌هاي شهروندان اين محدوده براي احداث اين خط لازم است تا همه عوامل شهرداري، معاونت‌ها، شركت مترو و مناطق براساس برنامه زمانبندي نسبت به تسريع در انجام پروژه هماهنگي‌هاي لازم را به عمل آورند.

  • انعقاد فاينانس متروي گرمسار

خبر ديگر از مراحل پيشرفت خطوط مترو مربوط به متروي اقماري تهران گرمسار اينكه قرارداد فاينانس آن با چيني‌ها منعقد شده است تا مراحل تأمين سرمايه ساخت آن تأمين شود. غلامرضا كاتب، سخنگوي كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در اين‌باره گفت: قرار‌داد فاينانس متروي تهران، ورامين، گرمسار با اعتباري بيش از هزار ميليارد دلار با مديران كشور چين بسته شد. اين قرارداد با شركت HNCDI كه كنسرسيومي از 2 شركت چيني است با ارزش 1100ميليارد دلار با حضور معاونين استان هونان چين و مسئولان ايراني منعقد شد.

خط متروي تهران، ورامين، گرمسار به طول 108كيلومتر در حال آماده‌سازي‌ است كه بخش‌هاي ساختماني و عمراني با توان داخلي ساخته مي‌شود و تجهيزات الكتريكي، مكانيكي، واگن، لكوموتيو و ريل با شركت‌هاي چيني است. اين خط مترو در 3 قطعه در حال آماده‌سازي‌ است و با گشايش ال سي و ورود تجهيزات به داخل كشورعمليات اجرايي آن با سرعت بيشتري پيش خواهد رفت.

يكي از مهم‌ترين محورهاي پيشرفت مترو در سال‌هاي اخير، تزريق منابع مالي بوده كه توسط مديريت شهري انجام شده است. اقبال شاكري، عضو شوراي شهر تهران در اين‌باره گفت: براي توسعه و تكميل مترو به ميزان تعيين شده در برنامه، نياز به مشاركت بخش خصوصي در سرمايه‌گذاري و ساخت مترو است.

وي با اشاره به توان شهرداري تهران در ساخت متروي تهران اظهار كرد: براي توسعه و تكميل ساخت سالانه 30كيلومتر مترو نياز به مشاركت بخش خصوصي در سرمايه‌گذاري و ساخت مترو است. وي افزود: هرچه قدر به ميزان بودجه ساخت مترو اضافه شود، شهرداري تهران بيش از اين توان و ظرفيت ساخت ندارد. درصورتي كه با ورود بخش خصوصي مي‌توان عمليات ساخت چند كريدور را به‌طور همزمان اجرا كرد. وي با اشاره به بودجه حمل‌ونقل در سال آينده بيان كرد: بودجه حمل‌ونقل شهرداري تهران در سال 94نسبت به سال‌جاري تغييري نخواهد كرد و طبق روال قبلي 40درصد كل بودجه را به‌خود اختصاص خواهد داد. شاكري در پايان خاطرنشان كرد: حضور بخش خصوصي در ساخت مترو نشان‌دهنده قدرت مديريت شهري است.

کد خبر 281821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha