همشهری آنلاین: همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) ، پیکرهای پاک و مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرستان رودسر در شرق استان گیلان، تشییع و خاکسپاری شد.

شهید

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ، در این مراسم که از محل سپاه ناحیه رودسر بطرف مصلی الغدیر پارک شهدای گمنام برگزار شد، مسوولان شهرستان رودسر، دانشگاهیان، فرهنگیان، خانواده های های شهدا و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

فرماندار رودسر در مراسم تشییع پیکر این شهدا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تشییع و تدفین این شهدا را افتخاری بزرگ برای مردم این سامان دانست و گفت: آنچه برای همه ما مهم است، حفظ ارزش ها و آرمان های شهداست.

'امیر جانبازی رودسری' افزود: این شهدا امروز مظهر عزت و صلابت نظام جمهوری اسلامی هستند و بی تردید جوانان عزیز ما باید با الگو قرار دادن زندگی شهدا، برای توسعه و اعتلای کشور بکوشند.

امام جمعه رودسر نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آنچه در مورد شهدای گمنام باید گفت، این است که آنها در اوج مظلومیت و حقانیت از اسلام و دین دفاع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی دستجردی افزود: این شهدا مایه برکت مردم این سامان هستند و تلاش ما نیز باید این باشد که این فضای معنویت را حفظ کنیم و از وجود شهدا در مسائل مختلف بهره بگیریم.

سرهنگ پاسدار 'رحمان عصامی' فرمانده سپاه ناحیه رودسر هم در گفت وگو با ایرنا با مهم خواندن فلسفه تدفین شهدای گمنام در اماکن تفریحی و توریستی گفت: این عمل در راستای ایجاد فضای معنوی و تقویت باور دینی بین مردم مسلمان ایران صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، این سه شهید گمنام در عملیات کربلای دو در منطقه حاج عمران، عملیات کربلای شش در منطقه سومار و والفجر شش در منطقه چیلات شناسایی و تفحص شدند.

سن این شهدا 20 ، 25 و 17 سال است.

شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و 700 شهید تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

بخش کلاچای از توابع شهرستان رودسر نیز همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) میزبان دو شهید گمنام است.

کد خبر 281633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha