همشهری آنلاین: همزمان با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت مظلومانه کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) پیکرمطهر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در شهرهای کشور تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید

به گزارش ایرنا ؛ پیکر پاک پنج شهید گمنام سالهای دفاع مقدس روز یکشنبه همزمان با سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در اصفهان تشییع شد.

این شهدا از محل ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) تا پل تاریخی خواجو با حضور آحاد مردم شهید پرور اصفهان، مسوولین کشوری و لشکری و استاندار اصفهان تشییع شد.

پیکر مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس دیگر نیز صبح امروز همزمان با 28 صفر با حضور پرشور مردم و مسوولان در شهر زاغه خرم آباد تشییع و خاکسپاری شد.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان لرستان در این خصوص گفت: این دو شهید در عملیات های خیبر و کربلای دو به فیض شهادت نائل آمدهاند.

ناصر فرید افزود: این شهدا 21 و 23 ساله هستند و به عنوان نخستین شهدای گمنام در شهر زاغه تشییع و خاکسپاری شده اند.

پیکر پاک دو شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس نیز امروز یکشنبه همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) بر روی دستان مردم ولایت مدار بابل تشییع شد.

مراسم تشییع این دو شهید از بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل تا زرگر محله شهر بخش لاله آباد برگزار شد.

یکی از از این دو شهید 27 ساله و مربوط به عملیات والفجر شش و منطقه چیلات بود که در اسفندماه سال 62 به شهادت رسید.

دیگر شهید این مراسم نیز 29 ساله و مربوط به عملیات جزیره مجنون بود که در اسفند ماه سال 62 به شهادت رسیده بود.

همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) ، پیکرهای پاک و مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرستان رودسر در شرق استان گیلان، تشییع و خاکسپاری شد.

در این مراسم که از محل سپاه ناحیه رودسر بطرف مصلی الغدیر پارک شهدای گمنام برگزار شد، مسوولان شهرستان رودسر، دانشگاهیان، فرهنگیان، خانواده های های شهدا و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

همزمان با 28 صفر، سالروز رحلت پیامبرمکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهر کرندغرب مرکز شهرستان دالاهو روز یکشنبه تشییع و به خاک سپرده شد.

در این مراسم باشکوه که جمع زیادی از مردم و مسوولین حضور داشتند پیکر دو شهید گمنام تازه تفحص شده بر دستان مردم قدرشناس تشییع و به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر این دو شهید گمنام از میدان امام خمینی (ره) شهر کرندغرب آغاز و پیکر این دو لاله گلگون کفن در محل تدفین شهدای گمنام آرام گرفت.

پیکر چهار شهید دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در استان کرمان نیز تشییع شد.

دو شهید نامدار روز یکشنبه در شهرستان های جیرفت و شهربابک و دو شهید گمنام نیز در شهرستان بافت بر روی دستان مردم ولایتمدار و شهیدپرور و با حضور مسوولان تشییع شدند.

پیکر شهید سبزعلی آژگان با حضور پرشور مردم جیرفت و عزاداران نبوی از میدان شاهد تا مسجد الرسول (ص) تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش روستای زنگیان از توابع بخش مرکزی جیرفت منتقل شد.

شهید آژگان سال 1367 در تک فاو به شهادت رسید.

آیین تشییع شهید رضا طهماسبی نیز از مسجد صاحب الزمان (عج) شهربابک تا بلوار شهدا برگزار شد.

پیکر این شهید که سال 1363 در عملیات مجنون به شهادت رسید برای تدفین به روستای آبدر از توابع شهرستان شهربابک منتقل شد.

مردم شهرستان بافت نیز در آیینی با شکوه دو شهید گمنام دفاع مقدس را بدرقه کردند و پیکر شهدا عصر امروز در شهر بزنجان بافت به خاک سپرده می شود.

این دو شهید والامقام سال 1363 در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و 21 و 25 ساله هستند.

این چهار شهید در تفحص های اخیر شناسایی و روز پنجشنبه 27 آذر وارد کرمان شدند.

کد خبر 281627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha