مرد کلاهبردار به بهانه سرمایه‌گذاری در بازار خرید و فروش کالا، ۳۹ نفر را فریب داد و با دریافت بیش از ۸ میلیارد تومان از آنها متواری شد.

اين مرد به طعمه‌هايش گفته بود كه قصد خريد كالاهايي را دارد كه به‌زودي در بازار گران مي‌شوند و آنها مي‌توانند با شراكت در اين سرمايه‌گذاري، سود خوبي به جيب بزنند. از آنجا كه اين مرد يكي از كسبه و تجار خوشنام اردبيل بود، طعمه‌هايش به او اعتماد كردند و هر كدام از آنها، تمام سرمايه‌اي را كه داشتند در اختيار وي قرار دادند به اميد روزي كه سرمايه‌شان چندبرابر شود؛ غافل از اينكه همه وعده‌هاي مرد تاجر ترفندي براي كلاهبرداري از آنها بود.

سرمايه‌گذارها در ازاي پرداخت مبالغ هنگفت به مرد تاجر از او چك‌هايي براي چند‌ماه آينده گرفتند. مدتي بعد اما وقتي مرد تاجر ناپديد شد و سرمايه‌گذارها ديدند خبري از وي نيست، به موضوع شك كردند. به‌همين دليل راهي بانك شدند و دريافتند كه موجودي حساب مرد تاجر صفر است. براي همين حدس زدند كه كاسه‌اي زير نيم‌كاسه است و با حضور در اداره آگاهي اردبيل از مرد كلاهبردار شكايت كردند.

با شكايت 20نفر از مالباخته‌ها، تحقيقات پليسي در اين زمينه شروع شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه مرد كلاهبردار همه حساب‌هاي بانكي خود را تبديل به يك حساب ارزي كرده و اين يعني احتمالا وي قصد خروج از كشور را دارد. با دستور قضايي، اين مرد ممنوع‌الخروج شد و جست‌وجو براي دستگيري او ادامه يافت.

مأموران در ادامه متوجه شدند كه اين مرد به قصد خروج از كشور راهي آذربايجان غربي شده و قصد دارد خود را به مرز برساند. در چنين شرايطي عمليات تعقيب او شروع شد و در نهايت مأموران توانستند وي را قبل از خروج از كشور دستگير كنند. متهم در همان بازجويي‌هاي اوليه به كلاهبرداري 8ميليارد و 378ميليون تومان از طعمه‌هايش اعتراف كرد و در ادامه بقيه شاكيان نيز شناسايي شدند.

سرهنگ عاليزاده، رئيس پليس آگاهي استان اردبيل با اشاره به اينكه در اين پرونده 39شاكي وجود دارد گفت: متهم 2 هفته پس از دريافت نخستين شكايت دستگير شد و تحقيقات تكميلي درخصوص اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 281278

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha