تصاویر به‌دست آمده از مرد شیادی که به بهانه استخدام مهندس در پروژه‌های نفتی قطر، دست به کلاهبرداری از ده‌ها نفر زده، تنها سرنخ کارآگاهان برای دستگیری این تبهکار حرفه‌ای است.

متهم

 پليس از مردم خواسته است درصورت داشتن هرگونه اطلاعاتي از اين مرد، براي دستگيري او به تيم تحقيق كمك كنند. مدتي قبل گزارشي از كلاهبرداري‌هاي مردي منتشر كرديم كه با چاپ آگهي استخدام در روزنامه‌ها، اقدام به شناسايي پزشكان و مهندسان مي‌كرد و به بهانه استخدام، آنها را به تركيه مي‌كشاند و پس از كلاهبرداري، طعمه‌هايش را در فرودگاه رها مي‌كرد.

به‌دنبال انتشار اين گزارش، شاكيان زيادي كه از سوي اين مرد هدف كلاهبرداري قرار گرفته بودند براي شكايت از وي راهي اداره آگاهي تهران شدند. يكي از آنها مهندس جواني بود كه به اميد استخدام در پروژه‌هاي نفتي قطر در دام مرد كلاهبردار افتاده بود. اين مرد پس از حضور در اداره 14پليس آگاهي تهران به مأموران گفت:

مدتي قبل فردي به نام مجتبي با شماره تلفني كه متعلق به لندن بود اقدام به انتشار آگهي در روزنامه‌ها كرده و مدعي شده بود كه براي كار در يك پالايشگاه نفتي در قطر به‌دنبال مهندس عمران است. مدتي بعد از اينكه رزومه‌ام را برايش فرستادم، با من تماس گرفت و گفت كه براي كار در اين پروژه انتخاب شده‌ام.

او سپس از من خواست براي انجام كارهاي مقدماتي راهي استانبول شوم. من كه حسابي خوشحال شده بودم به استانبول رفتم و با اين مرد ملاقات كردم. او براي تهيه ويزا و بليت بيش از يك‌هزاردلار از من گرفت و گفت كه چند روز بعد براي گرفتن ويزا به آنكارا خواهيم رفت.

روز قرار با او در فرودگاه استانبول قرار گذاشتم تا به آنكارا برويم اما آن روز هر چه در فرودگاه منتظر ماندم از او خبري نشد. وي حتي به تلفن‌هايم هم جواب نمي‌داد و من پس از چند روز بلاتكليفي، درحالي‌كه همه پول‌هايم را به او داده بودم توانستم به ايران برگردم. بررسي‌هاي كارآگاهان نشان مي‌داد كه مرد كلاهبردار كه با هويت جعلي مجتبي- ه دست به فريب طعمه‌هايش مي‌زد آرش- چ نام دارد و متولد سال 51 است. با شناسايي آخرين محل سكونت متهم در منطقه ميرداماد، كارآگاهان راهي آنجا شدند اما بررسي‌ها نشان مي‌داد كه او از چندسال قبل اين محل را ترك كرده و هم‌اكنون نيز در خارج از كشور سكونت دارد.

سرهنگ محمدرضا ذاكراستقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران با اشاره به شناسايي تعدادي از شاكيان و مالباختگان كه دقيقا با همين شگرد هدف كلاهبرداري قرار گرفته‌اند، گفت: براي پيشگيري از ادامه اين كلاهبرداري‌ها و شناسايي ديگر مالباختگان، قاضي پرونده مجوز انتشار عكس مرد كلاهبردار را صادر كرده و از كساني كه از او اطلاع دارند خواسته است كه اطلاعات خود را از طريق شماره‌ تماس‌هاي 51055514 و 51055415 دراختيار كارآگاهان اداره 14 پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

کد خبر 277372

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha