یک شرکت خدماتی و بهداشتی که بدون داشتن مجوز از شرکت بیمه، اقدام به بیمه تکمیلی دست‌کم ۲۵۰۰ نفر کرده بود، باعث سرگردانی ده‌ها نفر در بیمارستان‌ها شد.

بازارياب اين شركت از چند‌ماه پيش با حضور در نمايندگي‌هاي بيمه، به بهانه بيمه تكميلي مشتريان اقدام به بستن قرارداد با نمايندگي‌ها كرده بود. نمايندگي‌هاي شركت بيمه نيز مشتريانشان را براي دريافت بيمه تكميلي انفرادي به اين شركت معرفي مي‌كردند. اما درحالي‌كه دست‌كم 2500نفر تصور مي‌كردند از طريق اين شركت تحت بيمه تكميلي هستند ناگهان مشخص شد كه شركت مورد نظر مجوز فعاليت ندارد و در حقيقت سر مشتريان كلاه رفته است.

يكي از شاكيان پرونده كه مدير نمايندگي‌ يكي از شركت‌هاي بيمه است مي‌گويد: شركت مورد نظر سال‌ها پيش به‌طور رسمي و با داشتن كد بيمه فعاليت مي‌كرد اما حدود سال 89به‌علت تخلفاتي كه مرتكب شده بود، مجوز فعاليتش لغو شد. وي ادامه مي‌دهد: با اين حال مدير شركت با تغيير جزئي نام، اقدام به ثبت يك شركت ديگر كرد و بي‌آنكه اين بار كد و مجوز فعاليت بگيرد، كارش را از سرگرفت.

بازارياب شركت با مراجعه به نمايندگي‌هاي بيمه و با اين ادعا كه شركت آنها مي‌تواند افراد را به‌صورت انفرادي بيمه تكميلي كند ما را فريب داد و پس از آن ما هم عده‌اي از مشتريان را كه خواستار بيمه تكميلي انفرادي بودند به اين شركت معرفي كرديم. به اين ترتيب حق بيمه از اين افراد دريافت و به‌حساب شركت مورد نظر پرداخت شد تا اينكه از چند‌ماه پيش متوجه شديم اين شركت مجوز فعاليت ندارد و شركت بيمه قراردادش را با آنها لغو كرده است.

اين يعني كارت‌هاي بيمه كه شركت در اختيار مشتريان قرار داده بودند، هيچ ارزشي ندارند و افراد زيادي كه با مراجعه به بيمارستان ميليون‌ها تومان هزينه درمانشان شده بود، نتوانستند از بيمه استفاده كنند. وي افزود: اين ماجرا حتي باعث شد كه مشتريان به تعدادي از نمايندگي‌هاي بيمه حمله كرده و به آنها خسارت بزنند. تا اينكه با شكايت ما پرونده‌اي در اين زمينه در دادسراي ناحيه 6تهران به جريان افتاد و دستور بازداشت مديرعامل شركت مورد نظر و بازارياب صادر شد. با اين حال مديرعامل شركت پس از دستگيري با قرار وثيقه آزاد شد و رسيدگي به اين پرونده در حالي ادامه دارد كه دست‌كم 2500 نفر، كارت‌ بيمه‌اي در اختيار دارند كه هيچ ارزشي ندارد.

 

کد خبر 280408

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha