سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

مرد شیادی که با ضرب سکه‌های تقلبی آنها را به صرافی‌ها می‌فروخت سرانجام به آخر خط رسید و دستگیر شد.

متهم

اين مرد سكه‌ها را چنان ماهرانه جعل مي‌كرد كه حتي صراف‌ها نيز قادر به تشخيص تقلبي بودن آنها نبودند.چند روز قبل مردي به كلانتري 103گاندي رفت و گفت يك صرافي به او 4سكه نيم بهار آزادي تقلبي فروخته است. وي ادامه داد: چند روز قبل از صرافي نزديك خانه‌مان 4سكه نيم بهار آزادي خريدم و به خواهرزاده‌ام هديه دادم اما چند روز بعد وقتي او تصميم گرفت سكه‌ها را بفروشد، معلوم شد سكه‌ها تقلبي و از جنس مس است.

به‌دنبال اين شكايت گروهي از مأموران سراغ مرد صراف رفتند و در بازرسي از صرافي 23سكه تقلبي ديگر كشف كردند. با اين حال صاحب صرافي ادعا مي‌كرد از تقلبي بودن سكه‌ها اطلاعي ندارد. او گفت: چند روز قبل مردي چند سكه نيم بهار آزادي برايم آورد و گفت چون به پول نياز دارد مي‌خواهد آنها را بفروشد. او سكه هايش را كمي پايين‌تر از قيمت بازار فروخت و در قبالش حدود 3هزار دلار از من گرفت. من هم شروع به فروش سكه‌ها كردم اما از تقلبي بودن آنها اطلاعي نداشتم.

اين مرد براي اثبات گفته‌هايش تصاوير دوربين‌هاي مداربسته صرافي‌اش كه مرد جاعل را در حال فروش سكه‌هاي تقلبي نشان مي‌داد در اختيار پليس گذاشت و مأموران با بررسي اين تصاوير نخستين سرنخ از جاعل سكه‌هاي تقلبي را به‌دست آوردند. همين تصاوير كافي بود تا افسران تجسس كلانتري، هويت اين مرد به نام آرش را شناسايي و مخفيگاه او را در منطقه قيطريه رديابي كنند. به اين ترتيب مأموران مخفيگاه آرش را تحت نظر قرار دادند و در نهايت در عملياتي غافلگيركننده وي را بازداشت كردند. مأموران در جريان بازرسي كيف دستي متهم تعداد 84سكه جعلي همراه با 12هزار دلار كشف و او را براي انجام تحقيقات بيشتر به كلانتري منتقل كردند.

وقتي آرش پشت ميز بازجويي نشست به فروش سكه‌هاي جعلي اعتراف كرد و گفت آنها را با همدستي مرد ديگري به نام رامين ضرب كرده است. او كه پيش از اين نيز 3مرتبه به اتهام جعل و كلاهبرداري دستگير شده است در اعترافاتش گفت: همراه رامين سكه‌ها را ضرب مي‌كرديم و من وظيفه فروش آنها را بر عهده داشتم. شيوه كارم به اين شكل بود كه بعد از ضرب تعدادي سكه آنها را داخل كيفم مي‌گذاشتم و سراغ صرافي‌هاي سطح شهر مي‌رفتم و به اين بهانه كه به پول نياز دارم به هر صرافي تعدادي سكه مي‌فروختم و درازاي آنها دلار مي‌گرفتم و هيچ‌كس به من شك نمي‌كرد.

تا به حال با اين شيوه بيش از 100سكه تقلبي به صرافي‌هاي سطح شهر فروخته‌ايم. به‌دنبال اعترافات اين مرد، مأموران جست‌وجو براي دستگيري همدست او را شروع كردند اما اين مرد گريخته بود و در حال حاضر تحقيقات براي دستگيري او ادامه دارد. در همين حال بررسي سكه‌هاي تقلبي نشان داد جنس آنها از مس است اما جعل آنها آنقدر ماهرانه انجام شده كه حتي صرافي‌ها هم متوجه تقلبي بودن آنها نمي‌شدند.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، رئيس‌كلانتري 103گاندي با اعلام اين خبر به همشهري گفت: متهمان براي جعل و بسته‌بندي سكه‌هاي تقلبي از نام و نشان صرافي‌هاي معروف و معتبر پايتخت استفاده مي‌كردند و تاكنون صاحبان 18صرافي كه متهمان از نام آنها سوءاستفاده كرده‌اند از آنها شكايت كرده‌‌اند. از سوي ديگر 6مالباخته كه با اين شيوه فريب خورده‌اند نيز با حضور در كلانتري متهم را شناسايي كرده‌اند. با اين حال هم‌اكنون متهم در بازداشت به سر مي‌برد و تحقيقات از او براي كشف ساير جرائم احتمالي‌اش ادامه دارد.

کد خبر 282630

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha