شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

ترجمه- ستاره سمائی: دادگاه نوادا با درخواست زنی که خواستار نگه‌داشتن جفت بعد از تولد دخترش بود، موافقت کرد! او قصد داشت آن را خرد کند و بخورد تا با افسردگی بعد از زایمان مقابله کند، اما خوشبختانه حالا تصمیم گرفته که جفت را دفن کند!

جفت، عضوی است که جنین را به بافت رحم مادر متصل می‌کند و هنگام زایمان، پس از خروج جنین از رحم مادر خارج می‌شود. سوزان جانسون، قاضی دادگاه منطقه کلارک کانتی، روز سه‌شنبه گذشته با صدور حکم موقتی بازداشت موافقت کرد و به بیمارستان سان‌رایز و مرکز بهداشت جنوب نوادا دستور داد تا جفت را به آنه سوآنسون برگردانند.

در حال حاضر مسئولان بیمارستان نیز با این حکم موافقت کرده‌اند، اما قبلاً این بیمارستان بعد از عمل سزارین و تولد دختر سوآنسون در روز 12 آوریل، از تحویل جفت به او سر  باز زده بود چراکه از نظر آنها، جفت زباله آلوده‌ای است که می‌تواند برای سلامت انسان مضر باشد.


با این حال، دادگاه به بیمارستان دستور داده بود که جفت را - که فریز شده بود- از بین نبرند و به سوآنسون قول دادند تا آن را طی دو هفته آینده به وی تحویل دهند.سوآنسون که در زمان وضع حمل 30 ساله بوده است، در اصل قصد داشت تا جفت را به دوستش بدهد تا آن را خشک کند و به پودر تبدیل کند و در نهایت، در پوشش کپسول بریزد، اما حالا می‌خواهد آن را خشک کند و برای مدتی نگه‌اش دارد و دست آخر هم به جای خوردن، آن را دفن کند.


«امیدوارم این کار من باعث شود تا خواص جفت برای همه روشن شود.» این جمله‌ای است که سوآنسون می‌گوید؛ او به این نظریه خرافی معتقد است که هورمون‌های جفت برای جلوگیری از ابتلای مادر به افسردگی بعد از زایمان مفید است.این حکم دادگاه، اعتراض پزشکان و گروه‌هایی که با ترویج خرافات مقابله می‌کنند را به همراه داشته است.

امی استیونس، مدیر بیمارستان سان‌رایز، معتقد است که قانون در مورد سوآنسون استثنا قائل شده است.

 او می‌‌گوید بیمارستان باید با قوانین سختگیرانه‌ای که برای جلوگیری از ایجاد خطرات مرگ‌آور برای زندگی انسان است، همراه باشد.البته هیچ قانونی در نوادا مبنی بر عدم تحویل جفت به مادران وجود ندارد، اما تعداد زیادی از بیمارستان‌های لاس‌وگاس اعلام کرده‌‌اند که معمولاً این عضو را از بین می‌برند مگر اینکه پزشکی، خواهان انجام آزمایش روی این عضو باشد.

 منبع: MSNBC.COM

کد خبر 28126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز