مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

اربعین حسینی امسال حکایت دلدادگی بود؛ شور و شیدایی مردمی بود که عشق و علاقه به سید و سالار شهیدان را به تصویر کشند.

نیروهای داوطلب خدمت رسانی به زائران حسینی با کاور شهرداری تهران در کربلا حاضر شدند

 حضور بيش از يك ميليون و نيم زائر ايراني در كربلا از يك سو و ميليون‌ها شهروند ايراني در شهرهاي بزرگ و كوچك كشور، بار ديگر تجلي شعور واقعي شيعيان بوده‌است. شهرداري تهران نيز با خدمات‌رساني گسترده به بيش از 20ميليون زائر كربلا سهم عمده‌اي در ايجاد نظم و فراهم آوردن تسهيلات لازم براي عزاداران حسيني داشت.

‫شهردار تهران صبح روز چهارشنبه وارد شهر نجف شد و مورد استقبال عدنان الزرفي، استاندار نجف قرار گرفت. محمدباقر قاليباف ضمن زيارت مرقد مطهر اميرالمومنين علي(ع) با قائم‌مقام توليت آستان آن حضرت و پيگيري طرح توسعه حرم‎ ديدار كرد. استاندار نجف ضمن تشكر از اقدامات گسترده شهرداري تهران در اربعين طرح توسعه حرم امام علي(ع) را مطرح و همچنين گزارشي از وضعيت زائران ايراني ارائه كرد.

الزرفي از شهردار تهران خواست تا همكاري مديريت شهري تهران براي سال‌هاي آينده نيز ادامه يابد. در ادامه اين ديدار مسئوليت توليت حضرت اميرالمومنين تكه‌اي از سنگ قبر قديمي اميرالمومنين را به شهردار تهران اهدا كردند. شهردار تهران پس از زيارت حرم مطهر حضرت علي(ع) صبح روز پنجشنبه به همراه خيل مشتاقان حرمين شرفين به سمت كربلا حركت كرد. موكب علي ابن موسي‌الرضا نخستين محل اطراق شهردار تهران بود و در آنجا ضمن بازديد از عملكرد اين موكب در جريان امور قرار گرفت.

غرفه سازمان بسيج شهرداري تهران دومين موكب براي توقف شهردار تهران بود. ‫موكب سازمان بسيج شهرداري بزرگ‌ترين موكب بين راه بود كه فعاليت داوطلبان شهرداري تهران در آنجا كاملا مشهود بود. محسن پيرهادي، عضو شوراي شهر تهران مسئول موكب بسيج شهرداري گزارش كاملي از فعاليت اين موكب در اختيار شهردار تهران قرار داد و نحوه خدمات رساني به زائران حرم حسيني را تشريح كرد. ‫در ادامه مسير، شهردار تهران از غرفه شركت شهر سالم بازديد كرد و در نهايت هنگام غروب پنجشنبه وارد كربلا شد. ‬

شهردار تهران در كربلا پس از زيارت حرمين شريفين ‫به ايستگاه شماره يك معاونت خدمات شهري تهران در شهر كربلا رفت و با مجتبي عبداللهي، معاون خدمات شهري پايتخت جلسه داشت ‫و از نزديك در جريان فعاليت‌ها قرار گرفت. ‫براساس تفاهمنامه شهرداري تهران با استانداري كربلا و نجف، مديريت شهري با حضور 3400نيروي داوطلب براي خدمت‌رساني به زائران حسيني در موضوعات خدمات شهري در عتبات عاليات حضور يافت. اين نيروها ‫در نظافت شهر كربلا كمك كردند و بروشورهاي فرهنگي بين مردم تقسيم كردند. كار اين نيروها تا سه‌شنبه ادامه دارد.

شهردار تهران همچنين  ‫براي تسهيل در امر خدمات رساني به زائران با پيمان سنندجي، مدير عامل سازمان اتوبوسراني تهران درباره اعزام 1500دستگاه اتوبوس هماهنگي‌هاي لازم را به عمل آورد تا از روز شنبه كار انتقال زائران ايراني به مرز مهران انجام شود. شهردار همچنين ظهر همان روز به ايستگاه شماره 2شهرداري در ورودي شهر كربلا رفت ‫و ‫با كاركنان و مسئولين غرفه‌ها ديدار كرد. در اين غرفه ديداري نيز با چند تن از مسئولان استانداري كربلا انجام داد كه مسئولان عراقي از همكاري صورت گرفته ابراز خوشحالي كرده ‫و اظهار كردند كه بايد از همين حالا براي سال بعد همكاري داشته باشيم. قاليباف همچنين در كنسولگري ايران در كربلا ديدار 2ساعته با دانايي‌فر، سفير ايران ‫درعراق داشت ‫كه دوطرف درباره خدمات‌رساني و نحوه خدمات‌رساني و نقاط قوت و ‫ضعف به تبادل نظر پرداختند.

  • حضور 3400 داوطلب

معاون خدمات شهري شهرداري تهران از خدمات‌رساني بيش از 3هزار و 400نفر از داوطلبان شهرداري اعم از پرسنل و كارگران شهرداري از روز شنبه در كربلا خبر داد و از تلاش تمام داوطلبان براي خدمات‌رساني تقدير كرد. مجتبي عبداللهي در اين‌باره گفت: پرسنل و كارگران داوطلب شهرداري از روز شنبه در 3شيفت با لباس فرم و تجهيزات مورد نياز و با همكاري و هماهنگي شهرداري كربلا زباله‌ها را از پهنه شهر و خيابان‌ها جمع‌آوري مي‌كنند. وي در ادامه تصريح كرد: عزيزاني كه به ما در امر نظافت شهر كمك مي‌كنند در مرحله اول خادم امام حسين(ع) و در مرحله بعد زائر هستند. يقيناً ‌نتيجه اقداماتي از اين دست جذب فرهنگي خواهد بود.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران از خدمات‌رساني بيش از 3هزار و 400نفر از داوطلبان شهرداري اعم از پرسنل و كارگران شهرداري از روز شنبه در كربلا خبر داد و از تلاش تمام داوطلبان براي خدمات‌رساني تقدير كرد. مجتبي عبداللهي در اين‌باره گفت: پرسنل و كارگران داوطلب شهرداري از روز شنبه در 3شيفت با لباس فرم و تجهيزات مورد نياز و با همكاري و هماهنگي شهرداري كربلا زباله‌ها را از پهنه شهر و خيابان‌ها جمع‌آوري كرده‌اند. وي در ادامه تصريح كرد: عزيزاني كه به ما در امر نظافت شهر كمك كرده‌اند در مرحله اول خادم امام حسين(ع) و در مرحله بعد زائر هستند. يقيناً، اقداماتي از اين دست نتيجه‌اي جز جذب فرهنگي به همراه ندارد. معاون خدمات شهري شهرداري تهران اظهار كرد: ما تلاش كرديم تا در ايام منتهي به اربعين حسيني كه شهر كربلا زائران زيادي دارد، اين شهر را تميز نگه داريم؛ ضمن اينكه، مسئولان فرهنگي و اجتماعي و زيباسازي نيز با توزيع بروشورهاي اطلاع‌رساني و كاور خدمات مورد نياز را به زائران امام‌حسين(ع) ارائه دادند.

  • اقدامات قابل تقدير

دبير شوراي‌عالي امنيت ملي در بازديد سرزده خود از مرز شلمچه گفت: اقدامات و خدمات شهرداري تهران به زائران عتبات عاليات قابل تقدير است.علي شمخاني با بيان اين مطلب افزود: خوشبختانه مديريت شهري تهران توانست با برنامه‌ريزي مناسب خدمات گسترده‌اي را به زائران در مبادي ورودي و خروجي زميني منتهي به كشور عراق ارائه دهد كه جاي تشكر دارد.

  • عملكرد سازمان‌يافته

رئيس سازمان مناطق آزاد تجاري و اقتصادي كشور هم گفت: شهرداري تهران در كنار سازمان‌هاي نظامي و انتظامي و مردم‌نهاد سازمان‌يافته‌تر عمل كرد. اكبر تركان در حاشيه بازديد خود از منطقه آزاد تجاري و اقتصادي اروند و مرز شلمچه با بيان اين مطلب افزود: با توجه به تجمع 20ميليون نفري شيعيان در شهر كربلا در 15روز اخير شاهد بيشترين تردد زائران از مرزهاي زميني به‌ويژه مرزهاي شلمچه، چزابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان كرمانشاه بوديم كه در اين ميان شهرداري تهران توانست به‌صورت سازمان‌يافته‌تري خدمات‌رساني مناسبي به زائران داشته باشد.


مديركل حمل‌ونقل و پايانه‌هاي استان خوزستان هم در بازديد خود از پايانه مرزي شلمچه گفت: براي تسهيل در تردد زائران از نقطه صفر مرزي تا پايانه و همچنين شهرهاي آبادان و خرمشهر اقدام به استفاده از 300دستگاه اتوبوس، 100دستگاه ميني‌بوس و 500دستگاه تاكسي سواري شده است. مسعود مصدقي با بيان اين مطلب افزود: با توجه به اجتماع عظيم شيعيان در كربلاي معلي به مناسبت اربعين حسيني در يك ماهه گذشته جلساتي با شهرداري‌هاي برخي استان‌ها تشكيل شد كه در اين ميان شهرداري تهران در ميان شهرداري‌هاي كلانشهرهاي كشور همكاري منسجم و مؤثري داشته است.وي با اشاره به فعاليت اتوبوس‌هاي اعزامي از تهران به 2شهر آبادان و خرمشهر براي سهولت در تردد آسان زائران كربلاي معلي ادامه داد: به اذعان بسياري از زوار خدمات‌رساني اتوبوس‌هاي شهرداري تهران بسيار بيشتر از سايرخدمات حمل‌ونقلي در اين دو شهر مرزي است.

  • الگوي موفق مديريت يكپارچه

مدير پايانه مرزي شلمچه گفت: مديريت جهادي شهرداري تهران به ما الگوي موفق مديريت يكپارچه را نشان داد. فريدون رودابري با بيان اين مطلب افزود: با توجه به اينكه امسال با حجم وسيع اعزام زائران از پايانه شلمچه روبه‌رو بوديم، شهرداري تهران بدون هيچ چشمداشتي خالصانه با اعزام كاركنان خود در حوزه‌هاي خدمات شهري، اجتماعي و فرهنگي، بهداشت و درمان دست ياري ما را به گرمي فشرد.

وي با اعلام تشكر و قدرداني خود از دكتر قاليباف، شهردار تهران و عظيم بابايي رئيس كميته خدمات‌رساني شهرداري تهران در مرز شلمچه ادامه داد: درايت كميته خدمات‌رساني شهرداري تهران در اين پايانه مرزي توانست از بروز يك فاجعه انساني در اين مرز جلوگيري كند. رودابري با تأكيد بر اينكه در سال‌هاي آتي نيز از مديريت و خدمات شهرداري تهران به‌عنوان تنها ارگاني كه خالصانه در اين ايام ما را ياري كرد استفاده خواهيم كرد، ياد آور شد: تجربه خوب همكاري با شهرداري تهران باعث شد تا در سال آينده ضعف‌هاي موجود در اين بخش را برطرف كنيم.

  • خدمات بهداشتي به 20هزار زائر

پايگاه‌هاي بهداشتي درماني شركت شهر سالم در مرزهاي شلمچه، مهران و چزابه تا امروز به 20هزار و 250نفر از زائران امام‌حسين(ع) خدمات درماني ارائه كردند. در بخش داخلي 3پايگاه فوريت‌هاي پزشكي و اورژانس شركت شهر سالم شهرداري تهران در مرزهاي خروجي مهران، شلمچه و چزابه با همكاري مناطق 4، 5و 6 شهرداري تهران برپا شده است كه اين پايگاه‌ها نسبت به ارائه خدمات درماني رايگان به زائران كربلا اقدام مي‌كنند.

  • خدمات‌رساني شهرداري تهران تا 4روز بعد از اربعين ادامه دارد

مديرعامل باغ موزه دفاع‌مقدس گفت: خدمات‌رساني شهرداري تهران تا 4روز بعد از اربعين حسيني در 3مرز شلمچه، چزابه، مهران و همچنين شهر مقدس كربلا ادامه خواهد داشت.جواد خضرايي با بيان اين مطلب افزود: با توجه به اينكه هم‌اكنون در مرزهاي زميني با موج اول بازگشت زائران مواجه هستيم، لازم است كه ساير سازمان‌هاي مسئول اقدامات لازم براي جابه‌جايي رايگان زائران را از پايانه‌هاي مرزي تا نزديك‌ترين شهرها انجام دهند.وي تأكيد كرد: اقدام مجموعه مديريت شهري در اين زمينه تنها به‌دليل توجه ويژه شهرداري تهران به فرهنگ مقدس عاشورا بوده است.

کد خبر 280927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha