چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجله تایم «پیکارگران با ابولا» را که به کارزاری برای مهار کردن مرگبارترین شیوع بیماری ابولا در تاریخ پرداخته‌اند، به عنوان «شخص سال ۲۰۱۴» خود انتخاب کرده است.

این عنوان به گفته این مجله به شخص یا گروهی داده می‌شود که بزرگترین تاثیر خوب یا بد را بر جهان و اخبار در سال گذشته گذاشته باشد.

به گزارش تودی نیوز دکتر کنت برانتلی مشاور ماموریت‌های پزشکی برای گروه Samaritan's Purse و نخستین آمریکایی که به ویروس ابولا مبتلا شد، به عنوان یک پیکارگر با ابولا در عنوان شخص سال ۲۰۱۴ مجله تایم شریک شده است.

او در این باره گفت: «این افتخاری فوق‌العاده است. افرادی که بیشترین تاوان را برای خدمات‌شان پرداختند، خود پیکارگران ساکن آفریقای غربی هستند. برای من افتخار بزرگی است که جزئی از این گروه شمرده می‌شوم.»

Dr. Kent Brantly۳

در حالی که بیماری ابولا در غرب آفریقا تاخت و تاز می‌کند، پزشکان، پرستاران، رانندگان آمبولانس و واکنش‌گران خط اول با تلاش برای مهار کردن همه‌گیری این بیماری در عصر جهانی‌شدن، نقشی اساسی را در مبارزه با این بیماری در منشا آن ایفا می‌کنند. در شیوع فعلی ابولا تا به حال بیش از ۱۷ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و بیش از ۶۰۰۰ نفر درگذشته‌اند.

برانتلی گفت: «شیوع ابولا یک رویداد صرفا تاریخی نیست، که ما در حال تامل کردن درباره آن باشیم. این شیوع هنوز جریان دارد. این پیکارگران هنوز در خاکریزهای این جنگ حضور دارند.»

مجله تایم روز چهارشنبه ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) چند ورسیون از جلدش را علنی کرد که هر کدام یک پیکارگر متفاوت را به عنوان نماینده یک گروه نشان می‌دهند. از جمله افرادی که عکس‌های‌شان روی این جلدها آمده است: دکتر کنت برانتلی، جان به در برده از ابولا، دکتر جری براون، کمک‌پرستار سالومه کارواه، جا‌ن‌به‌دربرده از ابولا، مبلغ بهداشتی داوطلب الا واتسون استرایکر از گروه پزشکان بدون مرز (MSF)، فودی گالا، ناظر تیم آمبولانس و جان‌به‌دربرده از ابولا هستند.

این شماره‌های مجله روز جمعه به روی گیشه‌ها خواهند رفت.

مراقبان بهداشتی ابولا از میان خبرسازان تاثیرگذار دیگری که در فهرست نهایی تایم قرار داشتند، از جمله ولادیمیر پوتین، تیلر سویفت و تظاهرکنندگان فرگوسن انتخاب شدند.

کد خبر 280742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha