همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان وجود سلاح غیرمجاز در دست افراد و هرگونه استفاده از آن را خط قرمز نیروی انتظامی ذکر کرد و گفت : نیروی انتظامی در برخورد قانونی با دارندگان سلاح غیر مجاز بسیار جدی است.

حسین رحیم

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار 'حسین رحیمی' روز چهارشنبه در دیدار با شماری از مردم سیستان و بلوچستان افزود: متاسفانه در سیستان و بلوچستان استفاده از سلاح گرم به یک امر عادی تبدیل شده که این مساله دارای یک سری پیامدهای منفی برای امنیت استان است.

وی بیان کرد: وفور سلاح، عادی شدن استفاده از سلاح و برخورد نکردن جدی با کسانی که از سلاح استفاده می کنند از عوامل تاثیر گذار در استفاده زیاد از سلاح و ایجاد ناامنی است که در این زمینه نیروی انتظامی برخورد جدی قانونی با دارندگان سلاح های غیر مجاز را در دستور کار قرار داده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برنامه ریزی برای برخورد با دارندگان سلاح از سوی نیروی انتظامی سبب شده کشفیات سلاح در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد افزایش یابد.

سردار رحیمی ارتباط با مردم را راهبرد جدی نیروی انتظامی دانست و گفت: ارتباط با مردم به عنوان یک راهبرد جدی نیروی انتظامی همواره در ابعاد مختلف در حال افزایش است.

وی اظهار داشت: امنیت مردم محور و جامعه محور از طریق همین دیدارها و ارتباطات مردمی ارتقا می یابد.

وی بیان کرد: در این راستا همه فرماندهان انتظامی استان مکلف شده اند با مردم در مساجد و مدارس دیدار و دیدگاه های آنان را در زمینه های مختلف دریافت کنند.

وی ادامه داد: تلاش داریم از طریق ملاقات های مردمی که با فرماندهان انتظامی استان انجام می شود ضمن بررسی مشکلات جامعه، از نزدیک شاهد بیان انتظارات و انتقادات مردم به این مجموعه نیز باشیم.

وی همچنین از اعزام پنجمین گروه جوانان تازه جذب شده سیستان و بلوچستان به تهران و مشهد خبر داد و افزود: 270 نفر از جوانان شیعه و سنی شامل 60 درصد اهل تشیع و 40 درصد اهل تسنن به پادگان های شهید چمران تهران و ثامن الائمه مشهد اعزام شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان در جذب جوانان بومی به صورت ویژه در نظر گرفته شده و به سمتی در حال حرکت هستیم که با جذب افراد بومی امنیت را توسط فرزندان همین استان اعم از شیعه و سنی تامین کنیم.

به گزارش ایرنا، در این دیدار 48 نفر از مردم سیستان و بلوچستان که از طریق سامانه 197 درخواست دیدار با فرمانده انتظامی استان درا کرده بودند به بیان مشکلات خود در زمینه سرقت، راهنمایی رانندگی و موضوعات شخصی پرداختند.

کد خبر 280723

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha