همشهری آنلاین: شورای سیاست‌گذاری اولین کنفرانس مقدماتی بلندمرتبه‌سازی در ایران و خاورمیانه به منظور تداوم فعالیت یک‌ساله این کنفرانس، اقدام به ایجاد شورای راهبردی و کارگروه تلفیق کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی کنفرانس، مسئولیت این شورا و کارگروه برعهده محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی قرار دارد.

وظیفه شورای راهبردی این است که ضمن شروع فعالیت در کنفرانس مقدماتی به بررسی راهکار‌هایی بپردازد که می‌تواند به برگزاری هر چه بهتر این گردهمایی کمک کند.

هم‌چنین این شورا باید مقدمات علمی کنفرانس بلند‌مرتبه‌سازی را برای برگزاری در سال آینده فراهم کند.

در این زمینه لازم است شورای راهبردی ضمن برقراری ارتباطی موثر با کارگروه‌ها، امکان ادامه فعالیت آنها طی یک‌سال آینده را فراهم سازد و دبیرخانه دایمی کنفرانس بلندمرتبه‌سازی را فعال نگه‌دارد.

افزون بر این، کارگروه تلفیق وظیفه دارد پس از دریافت نقطه‌نظرهای متخصصان و صاحب‌نظرانی که در اولین کنفرانس مقدماتی بلندمرتبه‌سازی به ایراد سخنرانی می‌پردازند، شرایط لازم برای انتشار بیانیه یا منشور مشترک تمامی‌ کارگروه‌های حاضر در پیش کنفرانس را فراهم بیاوردتااین متن بتواند به ارایه راهکارهای عملی برای تغییر شرایط موجود کشور در زمینه بلندمرتبه‌سازی کمک کند.

هم‌چنین دکتر علی عبدالعلی‌زاده وزیر پیشین راه و شهرسازی پیش از آغاز کنفرانس، برای اعضای شورای راهبردی و مدعوین سخنرانی ویژه‌ای در خصوص مطالعات نوین در حوزه بلند‌مرتبه‌سازی در ایران و جهان ارایه خواهند داد.

در اولین کنفرانس مقدماتی بلندمرتبه‌سازی در ایران و خاورمیانه کارگروه‌هایی با عناوین حقوق شهروندی، مدیریت پروژه و HSE، شهرسازی، طراحی و معماری، ژئوتکنیک، قوانین و مقررات، ایمنی، نگهداری و بهره‌برداری، سازه و مطالعات اجتماعی و فرهنگی تشکیل شده است که به بررسی جنبه‌های مختلف پدیده بلندمرتبه‌سازی می‌پردازند.

اولین کنفرانس مقدماتی بلندمرتبه‌‌سازی در ایران و خاورمیانه با حمایت وزارت راه و شهرسازی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با هدف بهره‌مندی از اندیشه‌های صاحب‌نظران، مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی، استادان دانشگاه و دیگر دست‌اندرکاران این حوزه 19، 20 و 21 دی 93 در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

کد خبر 280579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha