همشهری آنلاین: سیمور هرش روزنامه نگار مشهور آمریکایی گفت: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا درمورد بکارگیری سلاح‌های شیمیایی ازسوی دولت سوریه علیه غیر نظامیان دروغ گفته است.

سیمور هرش: اوباما درمورد استفاده دولت سوریه ازسلاح شیمیایی دروغ گفت

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی'معا'،هرش روزنامه نگارتحقیقی نشریه آمریکایی نیویورکر که روز یکشنبه درهمایش روزنامه نگاری تحقیقی در اردن سخن می گفت، افزود: حمله شیمیایی درسوریه توسط مخالفان سوری و ترکیه انجام شد زیرا سلاح بکار رفته در این حمله شباهتی با سلاح های موجود در انبار ارتش سوریه ندارد.

به گفته هرش، سلاح شیمیایی آنقدر آسان بدست می آید که حتی در خیابان های بغداد هم فروخته می شود.

وی تاکید کرد: سوریه یک سال پیش ازحمله شیمیایی دراین کشور از طریق روسیه پیشنهادی مبنی برتحویل سلاح های شیمیایی خود ارائه کرده بود اما آمریکایی ها درآن زمان این پیشنهاد را رد کردند ولی پس از حمله خود آنها این پیشنهاد و تحویل سلاح شیمیایی را پذیرفتند.

وی درمورد فعالیت ارتش آزاد در سوریه افزود : دوران تشکل موسوم به ارتش آزاد در سوریه به پایان رسیده است.

هرش در این همایش همچنین راجع به موضوع هسته ای ایران گفت: این یک دروغ است که ایران به دنبال سلاح هسته ای است و نگرانی بین المللی از این بابت پس از به قدرت رسیدن حسن روحانی از بین رفته است و ایران نیز تمایلی به داشتن بمب هسته ای ندارد.

وی درخصوص اوضاع مصر با اشاره به اینکه محمد مرسی رییس جمهوری سابق این کشور اشتباهاتی مرتکب شده بود، تایید کرد که دولت امریکا و اسرائیل از وضعیت فعلی مصر راضی هستند.

به گفته هرش، رسانه های امریکایی هم همانند سایررسانه ها در جهان تحت کنترل بازرگانان و شرکت هایی است که دائما تلاش می کنند حکومت های خود را راضی نگاه دارند.

هفتمین همایش روزنامه نگاری تحقیقی عربی 5 تا 7 دسامبر جاری (14-16 آذر) در امان پایتخت اردن با حضور 300 روزنامه نگار برگزار شد.

روزنامه نگاری تحقیقی یا گزارشگری تحقیقی نوعی روزنامه نگاری است که در آن گزارشگران یک موضوع مورد علاقه را که غالباً جرم، فساد سیاسی یا خطاکاری شرکت ها را در بر می گیرد عمیقاً مورد بررسی و تحقیق قرار می دهند. یک روزنامه نگار تحقیقی شاید ماه ها یا سال ها در حال جستجو و آماده سازی یک گزارش باشد.

کد خبر 280506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha