همشهری آنلاین: سعود الشریم امام جماعت و خطیب مسجد الحرام در مکه مکرمه پس از انتقاد از سیاست سعودی‌ها از ۲۸ آبان ناپدید شده است.

امام جماعت مسجد الحرام ناپدید شد

به گزارش ايرنا، پایگاه اینترنتی البحرین الیوم، الشریم آخرین بار در 27 آبان ماه گذشته در صفحه شخصی خود در توییتر مطلب نوشت.

او همچنین از آن تاریخ تا به امروز امامت جماعت در مسجد الحرام را برعهده نگرفته است و در هیچیک از مناسبتهای عمومی ظاهر نشده است.

الشریم به انتقاد از سیاستهای داخلی و خارجی عربستان در صفحه شخصی خود در تویتر در اکثر اوقات شناخته شده است . وی همچنین با صراحت از اقدامات رژیم عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر انتقاد به عمل آورده است و با صراحت از جنبشهای مقاومت در غزه طی نبرد اسراییل علیه آن در چند ماه گذشته حمایت به عمل آورد.

موضوع ناپدید شدن الشریم طی چند روز گذشته کنجکاوی بسیاری از کاربران توییتر در عربستان و دیگر کشورهای عربی را برانگیخته است .

برخی از آنان احتمال دادند که او بازداشت شده است و در همین راستا به بازداشت شدن محمد العریفی در دو ماه گذشته اشاره کردند که خبر بازداشت او پس از گذشت سه هفته از دستگیری اش انتشار یافت.

دستکم شش تن از ائمه جماعت به نوبت امامت جماعت مسجد الحرام را برعهده دارند و انتخاب آنها از سوی پادشاه عربستان صورت می گیرد. الشریم از سال 1992 به این سو امام جماعت و خطیب مسجد الحرام بشمار می رفته است.

کد خبر 280490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha