همشهری آنلاین: رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، وقف را یکی از مؤلفه‏‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مردمی بودن و عام‏‌المنفعه بودن اموال برخی متمکنین در کشور موجب سوددهی بیشتر آن مال و صرفه‌جویی بسیاری از اموال ملی می‏‌شود که قطعاً در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است و این امر با احیای وقف فراگیر خواهد شد.

به گزارش رسا، حجت‌‏الاسلام والمسلمین علی محمدی در همایش وقف و حوزه‏‌های علمیه در سالن همایش‏‌های حوزه علمیه دارالشفا، گفت: این همایش از دستاوردها و اقدامات هماهنگ علما و مدیر حوزه علمیه کشور و سازمان اوقاف است که نشان‌دهنده همت زیاد برای ترویج فرهنگ وقف است.

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: سازمان اوقاف و امور خيريه برای اداره اموال وقفی در مسیر شریعت و فقه شیعه بیش از 500 هزار صفحه وقف‌نامه را مورد بررسی دقیق قرار داد؛ حدود چهار میلیون ساعت نفر فعالیت در این سازمان انجام شد تا همه وقف نامه‌های موجود بررسی شود تا بتوان در راستای نیات واقفین این موقوفات را فعال کرد.

وی علما را مهم‏ترین مبلغین وقف در تاریخ اسلام دانست و تصریح کرد: در همه وقف نامه‏‌ها راهنمایی علمای بلاد بر واقف مشخص است که این نشان‌دهنده تأثیر زیاد علما بر وقف بوده است اما متأسفانه پس از انقلاب علما و طلاب در تبلیغ وقف کم‏کاری داشته‏‌اند.

محمدی، هم‏‌افزایی و مشارکت دستگاه‏‌های ذی‏‌ربط را در اجرای بهتر سازمان اوقاف و امور خيريه خواستار شد و تأکید کرد: زمینی که در آن پژوهشگاه سلول‏‌های بنیادین رویان فعالیت می‏‌کند با هماهنگی با سازمان‏‌های دیگر احیا شد و در راستای تولید علم قرار گرفت.

وي عمل امین و امانتداری را از راهبرد‏های سازمان اوقاف دانست و خاطرنشان کرد: نظارت حدود 400 فاضل حوزه علمیه از اجرای عمل به موقوفات در راستای نیات واقفین از فعالیت‏‌های این سازمان است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنين وقف را یکی از مؤلفه‏‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: مردمی بودن و عام‏‌المنفعه بودن اموال برخی متمکنین در کشور موجب سوددهی بیشتر آن مال و صرفه‌جویی بسیاری از اموال ملی می‏‌شود که قطعاً در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است و این امر با احیا وقف فراگیر خواهد شد.

کد خبر 280374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha