همشهری آنلاین: منابع دولتی و بیمارستانی می‌گویند روز جمعه ۵ دسامبر (۱۴ آذر) دو پزشک در سیرالئون به علت ابتلا به ابولا درگذشتند و به این ترتیب شمار پزشکان کشته‌شده یوسیله این ویروس در این کشور به ۱۰ نفر رسید.

ebola doctor

بدترین شیوع ابولا در تاریخ تا به حال باعث فروریختن ضعیف‌ترین نظام‌های بهداشتی در غرب آفریقا شده، و حدود ۳۵۰ نفر از کارکنان پزشکی را ، از جمله ۱۰۶ نفر در سیرالئون - که هنوز دوره بازسازی پس از سال‌های جنگ در دهه ۱۹۹۰ را می‌گذارند- به کشتن داده است.

به گزارش رویترز یک مقام ارشد وزارت بهداشت سیرالئون که خواست نامش برده نشود، گفت: «این روند از دست رفتن کارکنان مراقبت بهداشتی‌ برای ما بسیار تکان‌دهنده است.»

هنوز مقامات سیرالئون اظهارنظری رسمی در این باره نکرده‌اند، اما به گفته این منابع نام‌های این دو پزشک درگذشته، دکتر دائودا کوروما و دکتر تامس راجرز است.

ارنست کوروما، رئیس‌جمهور سیرالئون رو جمعه کارکنان پزشکی در حال مبارزه با ابولا را «بزرگترین میهن‌دوستان» این کشور خواند.

سیرالئون وعده داده است که به همه خانواده‌های کارکنان پزشکی درگذشته به علت ابولا ۵۰۰۰ دلار غرامت بپردازد.

آخرین ارقام سازمان جهانی بهداشت حاکی از آن است که از هنگام این شیوع ابولا در ابتدای سال میلادی جاری تا به حال حدود ۶۲۰۰ نفر عمدتا در لیبریا، سیرالئون و گینه به علت این بیماری درگذشته‌اند.

کد خبر 280298

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha