همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه هند با متهم کردن پاکستان به حمایت از تروریسم گفت: پشتیبانی پاکستان از گروه های تروریستی و افرادی نظیر حافظ سعید که یکی از رهبران حمله تروریستی به بمبئی است از نشانه های فعالیت رسمی تروریستی از سوی پاکستان است.

 هند ،پاکستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد

به گزارش ایرنا،سید اکبر الدین روز شنبه درواکنش به حمله مهاجمان به کشمیر اظهارکرد:حمایت پاکستان از گروه های تروریستی و فعالیت رسمی گروه هایی مانند گروه جماعت الدعوه که با سرکردگی حافظ سعید فعالیت می کند ،کمتر از فعالیت رسمی تروریستی نیست.

وی اظهار کرد :اقدامات دولت پاکستان در حمایت ازاین گروه های تروریستی بی اعتنایی اشکار به قوانین بین المللی برای مبارزه با تروریسم است .

فعالیت گروه جماعت الدعوه به رهبری حافظ سعید در لاهور پاکستان باعث شده است که دولت هند این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کند.

همچنین در حملات تروریستی روز گذشته در ایالت جامو و کشمیر که منجر به کشته شدن 18 نفر شد ، مقامات هندی اعلام کردند که مهاجمان از سلاح و مهمات دارای نشان پاکستان استفاده کرده بودند.

مقامات نظامی هند پیش از این اعلام کرده بودند که ارتش پاکستان با نقض آتش بس میان دو کشور ، به ورود گروه های شبه نظامی به هند کمک می کند.

افزایش تنش ها میان هند و پاکستان درحالی اتفاق می افتد که هند در حال آماده شدن برای برگزاری مراسم جشن روز جمهوری با حضور باراک اوباما است .

درحالی که بسیاری انتظار داشتند با آغاز به کار دولت جدید بی جی پی به رهبری نارندرا مودی ، فصل جدیدی با رویکرد مثبت در روابط دو کشور آغاز شود. اما با وجود حضور نواز شریف نخست وزیر پاکستان در مراسم تنفیذ نخست وزیری نارندا مودی،روابط دو کشور دچار تنش بیشتری شد.

درخواست پاکستان برای دیدار با رهبران جدایی طلب کشمیر سبب شد تا هند مذاکرات دوجانبه درسطح وزرای امور خارجه را لغو کند و پس از آمودی، نواز شریف را به حمایت از تروریسم محکوم کرد.

در دیدار سران کشورهای سارک نیز که هفته گذشته در کاتماندو پایتخت نپال برگزار شد ، اختلاف شدید هند و پاکستان کاملا آشکار شد. در این دیدار رهبران دو کشور تنها به دست دادن معمولی کفایت کردند و پاکستان با طرح های بزرگ هند برای متعهد کردن کشور های سارک مخالفت کرد.

کد خبر 280241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha