همشهری آنلاین: رییس جمهوری هند گفت که اصلاح ساختار سازمان ملل به منظور تضمین اعتبار و مشروعیت تصمیم های این سازمان ضروری است .

 هند اصلاح ساختار سازمان ملل را ضروری دانست

به گزارش ايرنا، پراناب موکرجی روز چهارشنبه در دیدار'بان کی مون' دبیرکل سازمان ملل در دهلی نو افزود: اصلاح ساختار سازمان ملل برای مشروعیت بخشیدن به تصمیمات این سازمان لازم است .

وی با بیان اینکه سازمان ملل باید نقش موثری در همه تحولات جهانی ایفا کند، ادامه داد:یک سازمان ملل اصلاح شده و موثر قادر است که عکس العمل مناسبی در همه بحران های جهانی از خود نشان دهد.

رییس جمهوری هند گفت:سازمان ملل لازم است که نشانگر واقعیت های جغرافیای سیاسی عصر حاضر باشد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز در این نشست از هند خواست که در به نتیجه رسیدن کنفرانس محیط زیست پاریس و لغو قانون کیفری علیه همجنسگرایان تلاش کند.

'بان کی مون'دبیرکل سازمان ملل همچنین در گردهمایی در دهلی نو با معرفی حافظ سعید به عنوان تروریست از پاکستان خواست که وی را مهار کند.

وی در پاسخ به این پرسش که برگزاری گردهمایی عمومی از سوی حافظ سعید در لاهور پاکستان نقض قوانین بین المللی نیست، از دولت پاکستان خواست که اقدامات ضروری و اصلاحی را مطابق سیاست ضد تروریستی سازمان ملل انجام دهد.

حافظ سعید از سوی هند متهم به شرکت در حمله تروریستی سال 2008 است که منجر به کشته شدن 160 نفر شد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل که برای شرکت در هفتمین نشست تجاری در گجرات به هند سفر کرده بود بعد ازظهر امروز دهلی نو را ترک کرد.

کد خبر 284180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha