همشهری آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره نوسان‌های اخیر در بازار ارز گفت: انتظار ما وضع با ثبات در بازار ارز و سرمایه است.

ايسنا نوشت: علی طیب نیا با بیان اینکه در شرایط بنیانی بازار ارز و سرمایه ایران، هیچ تغییر خاصی رخ نداده، اظهار کرد: مردم بدانند در شرایطی که عوامل واقعی تغییر نکرده است نباید رفتارهای هیجانی داشته باشند.

وی گفت: کسانی که در این شرایط متأثر از عوامل روانی، رفتار می‌کنند با زیان مواجه خواهند شد، همان طور که در گذشته هم شاهد این وضع بودیم، به طوریکه در دوره کوتاه مدت نرخ ارز افزایش می‌یابد و کسانی که در این دوره خرید می‌کنند، قطعا با زیان مواجه و پشیمان می‌شوند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در یک سال اخیر چند بار این موضوع را تجربه کرده‌ایم و مردم ما که این تجربه را داشته‌اند باید از رفتار هیجانی پرهیز کنند، تصریح کرد: تغییرات چند روز اخیر عمدتاً ناشی از برخی هیجانات و عوامل روانی و متأثر از برخی خبرهای منتشره در بازار است.

وی به مردم اطمینان داد که در شرایط بنیانی و واقعی اقتصاد کشور هیچ تغییر خاصی حاصل نشده و این تغییرات گذراست.

طیب نیا در مصاحبه با یکی از شبکه‌های خبری درباره اقدامات صورت گرفته برای تقویت بازار سرمایه نیز اظهار کرد: اقدامات مثبتی شده و با فعالان بازار سرمایه تماس هایی داشته‌ایم و اشخاص حقوقی و افراد مؤثر بازار سرمایه به خوبی واقفند که نوسانات کوتاه مدت است و ادامه پیدا نمی‌کند.

وزیر اقتصاد گفت: بنابراین انتظار ما این است که این روند به زودی به انتهای خود برسد و باز شاهد یک روند مثبت و با ثبات در بازار باشیم.

کد خبر 279776

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha