همشهری آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی با توصیه به مردم درباره پرهیز از رفتارهای هیجانی در بازار ارز، گفت: اگر مردم در شرایط نوسان بازار ارز خرید کنند، قطعاً پشیمان خواهند شد.

به گزارش مهر، علی طیب‌نیا با اشاره به نوسان روزهای اخیر در بازار ارز گفت: در شرایط بنیانی بازار ارز و سرمایه ایران، هیچ تغییر خاصی رخ نداده و انتظار ما وضع با ثبات در بازار ارز و سرمایه است.

وزير امور اقتصادي و دارايي افزود: مردم بدانند در شرایطی که عوامل واقعی تغییر نکرده، نباید رفتارهای هیجانی داشته باشند. کسانی که در این شرایط متأثر از عوامل روانی، رفتار می‌کنند با زیان مواجه خواهند شد؛ همانطور که در گذشته هم شاهد این وضع بودیم.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: در دوره کوتاه مدت نرخ ارز افزایش می‌یابد و کسانی که در این دوره خرید می‌کنند قطعاً با زیان مواجه و پشیمان می‌شوند؛ همان گونه كه در یکسال اخیر چند بار این موضوع را تجربه کرده‌ایم. لذا مردم ما که این تجربه را داشته‌اند از رفتار هیجانی پرهیز کنند.

طیب‌نیا اظهار داشت: تغییرات چند روز اخیر عمدتاً ناشی از برخی هیجانات و عوامل روانی است که در بازار رخ می‌دهد و متأثر از برخی خبرهای منتشره در بازار است. مردم مطمئن باشند در شرایط بنیانی و واقعی اقتصاد کشور هیچ تغییر خاصی حاصل نشده و این تغییرات گذراست.

وی درباره تمهيدات براي تقویت بازار سرمایه نيز گفت: اقدامات مثبتی شده است. با فعالان بازار سرمایه تماس‌هایی داشته‌ایم و اشخاص حقوقی و افراد مؤثر بازار سرمایه به خوبی واقفند که نوسانات کوتاه مدت است و ادامه پیدا نمي‎کند.

وزیر اقتصاد گفت: بنابراین انتظار ما این است که این روند بزودی به انتهای خود برسد و باز شاهد یک روند مثبت و با ثبات در بازار باشیم.

کد خبر 279671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha