دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نوری مالکی معاون رئیس جمهور عراق با سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار سید حسن نصر الله و نوری مالکی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نوری مالکی" که برای انجام برخی معاینات پزشکی به بیروت پايتخت لبنان رفته بود، در جریان این سفر با سید حسن نصر الله دیدار کرد.

منابع آگاه از این دیدار، به روزنامه لبنانی "الاخبار" گفتند که سید حسن نصر الله از موضع گیری های دلیرانه مالکی ضد آمریکا و عربستان و همچنین پایبندی وی به حفظ حاکمیت و وحدت عراق و ایستادگی در برابر پیشنهادهای اغواگرانه در برابر تقسیم کشور تجلیل و قدردانی کرد.

گفته می شود که به نوری مالکی پیشنهاد شده بود، اگر می خواهد با سومین دوره از نخست وزیری اش موافقت شود، باید در قبال موضوع نفت کردها کوتاه بیاید و با خواسته های حاکمیتی کردها هم موافقت کند. بر اساس این طرح، منطقه کردنشین عراق، با ضمیمه کردن بخشی از سوریه و پیوستن به اردن، زمینه تحقق طرح صهیونیستی "وطن جایگزین" فراهم می شود، که نوری مالکی در برابر پذیرش این پیشنهادات ایستادگی کرد.

سید حسن نصر الله، ادامه اداره فرایند سیاسی و همراه کردن دیگران و تلاش برای تقویت ائتلاف دولت قانون و تاکید بر جنبه وحدت ملی را خواستار شد و بر ضرورت مقابله با طایفه گری و تقسیم خواهی و تسلیم شدن دربرابر یکی از محورها تاکید کرد و گفت: صدای ما باید شنیده شود و نقش داشته باشیم و نباید بگذاریم که کسی ما را ضعیف کند.

نوری مالکی نیز در این دیدار شایعه پردازی ها درباره مخالفت با فرایند انتقال قدرت به دولت حیدر العبادی را تکذیب و هرگونه برنامه ریزی برای کودتا علیه العبادی را قاطعانه رد کرد.

وی تاکید کرد: ابتدا، سوء تفاهم هایی وجود داشت، اما همه مشکلات حل شد و اکنون روابط ما عالی است.

کد خبر 279771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha