همشهری آنلاین: رسانه‌ها و تحلیلگران اسرائیلی هشدار دادند تل آویو باید تهدیدات سید حسن نصرالله را جدی بگیرد. وی در سخنان خود در جمع عزاداران حسینی در روز عاشورا در لبنان تاکید کرد مقاومت توان نابودی اسرائیل را دارد.

nasrallah

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه المنار، رسانه‌های اسرائیلی از مقامات تل آویو خواسته‌اند سخنان سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان را جدی بگیرند. سید حسن نصرالله در سخنان خود در جمع عزاداران حسینی در روز عاشورا در لبنان تاکید کرد مقاومت توان نابودی اسرائیل را دارد.

حسن حجازی گزارشگر المنار گفت: شبکه یک تلویزیون اسرائیل آن قسمت از سخنان سید حسن نصرالله را پخش کرد که از توان مقاومت برای هدف قرار دادن فرودگاهها و بندرهای اسرائیل سخن گفت.

در همین حال شبکه ده تلویزیون اسرائیل اعلام کرد: حزب الله می تواند اسرائیل را روی آتش قرار دهد که به توان مقاومت در پاسخ دادن به هرگونه تجاوز اسرائیل در مرزها اشاره داشت. هرچند کابینه اسرائیل از واکنش رسمی به اظهارات سید حسن نصر الله خودداری کرد، با این حال "اسرائیل کاتز" وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی و از افراد نزدیک به بنیامین نتانیاهو، به همین جمله بسنده کرد که اسرائیل می تواند لبنان را به دوران عصر حجر بازگرداند.

با این حال رسانه های اسرائیلی با انتقاد از سخنان این وزیر اسرائیلی، از مقامات تل آویو خواستند سخنان دبیر کل حزب الله را جدی بگیرند.

برخی فرماندهان ارتش اسرائیل هم اعلام کردند درصورت وقوع جنگ سوم بین اسرائیل و حزب الله، نیروی مقاومت لبنان فرودگاه بن گوریون را تعطیل خواهد کرد. تسفیکا یحزکالی تحلیلگر امور عربی اسرائیلی در مصاحبه با تلویزیون اسرائیل گفت: حزب الله به خوبی از نقاط ضعف ارتش اسرائیل در جنگ غزه آگاه است و از همین نقاط ضعف برای حمله به فرودگاهها و بندرها استفاده خواهد کرد و مقاومت لبنان به خوبی می داند که مردم و ارتش اسرائیل توان پاسخ دادن به حملات را ندارند.

ایال زیسر کارشناس صهیونیست امور خاورمیانه هم گفت: سید حسن نصر الله بار دیگر خطوط قرمز را در برابر ما قرار داد و باید سخنان او را جدی بگیریم و هر چند ما توان حمله به حزب‌الله را داریم، اما نیروی مقاومت هم می‌تواند مقابله به مثل کند. برخی تحلیلگران اسرائیلی هم هشدار داند تل آویو باید در برخورد با حزب الله جانب احتیاط را رعایت کند.

کد خبر 276985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha