همشهری آنلاین: یک مسئول بلندپایه عراقی شامگاه پنجشنبه اعلام کرد نوری المالکی که دوره مسئولیتش به پایان رسیده است از قدرت کناره گیری و از حیدر العبادی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق حمایت خواهد کرد.

علی الموسوی مشاور اطلاع رسانی مالکی گفت: المالکی از حیدر العبادی مامور تشکیل دولت حمایت خواهد کرد و کیفرخواستی را که بر ضد فواد معصوم رئیس جمهور عراق ارائه کرده است پس خواهد گرفت.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد ، الموسوی افزود :« المالکی عراقیها را به اتحاد برای مقابله با تروریستها و چالشهای موجود تشویق می کند و به ادامه دفاع از عراق و طرح ملی متعهد می شود.»

این مسئول عراقی افزود المالکی امشب در گفتگویی با شبکه تلویزیونی العراقیه بر این مسائل تاکید خواهد کرد.

ائتلاف ملی شیعی ، العبادی را که عضو ائتلاف دولت قانون است که مالکی رهبری آن را برعهده دارد به عنوان نامزد سمت نخست وزیری معرفی کرد که مالکی ابتدا با آن مخالفت کرد و این اقدام را یک توطئه خواند.

مالکی کیفرخواستی را به دادگاه فدرال بر ضد فواد معصوم رئیس جمهور عراق که ائتلاف دولت قانون را فراکسیون دارای اکثریت پارلمان ندانسته بود ارائه کرد. مالکی به خاطر تلاش برای حفظ قدرت و در پی فشارهای داخلی و خارجی مخالف با دوره سوم نخست وزیری وی ، نزدیکترین هم پیمانان خود را که برخی از آنها وابسته به ائتلاف حاکم وی بودند از دست داد.

کد خبر 268811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha