مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

رئیس پلیس راهور کشور از نصب سامانه GPS با هماهنگی وزارت کشور برای خودروها در محورهای درون‌شهری خبر داد و گفت: در یک بازه زمانی ۲ساله GPS آنلاین نظارت بر سامانه حمل‌ونقل عمومی، بار و مسافر نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

اتوبوس

 سردار اسكندر مومني با بيان اينكه هم‌اكنون بيش از 90درصد تردد بار و مسافر زميني انجام مي‌شود كه نصب اين سامانه به ايمني و انضباط حمل‌ونقل عمومي بار و مسافر كمك شاياني خواهد كرد، گفت: امكان دستكاري در سامانه GPS بسيار كم است و براي اين كار مجازات‌هايي درنظر گرفته شده است. همچنين براي جلوگيري از دستكاري در سامانه GPS خودروها نيز كميته فني شامل كارشناسان راهور و راهداري تشكيل شده كه تمركز خاصي بر اين مسئله دارد و همكاران ما نيز در پاسگاه‌ها و جاده‌ها، كنترل‌هاي لازم را انجام مي‌دهند تا دستكاري در سامانه GPS انجام نشود.

كنترل هوشمند 30هزار كيلومتر جاده

رئيس پليس راهور ناجا همچنين انعقاد تفاهمنامه با سازمان حمل‌ونقل جاده‌اي را نقطه عطفي در حمل‌ونقل بار و مسافر در جاده‌هاي كشور توصيف كرد و گفت: خوشبختانه پس از ايجاد تفاهمنامه با سازمان راهداري براي تحت پوشش قرار دادن 30هزار كيلومتر از جاده‌هاي كشور، امروز ثمره‌هاي آن تفاهمنامه را مشاهده مي‌كنيم. من در سفري كه به اصفهان داشتم از نزديك كاهش وقوع تخلفات رانندگي پس از اجرايي‌شدن نصب دوربين‌هاي هوشمند را ديدم.

امروز در شرايطي قرار داريم كه با توجه به افزايش تقاضاي سفرهاي مردمي، تعداد خودروهاي كشور از 4ميليون در سال84 به 17ميليون در سال93 رسيده است. پس با توجه به شرايط موجود ديگر امكان كنترل دستي و انساني ناوگان حمل‌ونقل عمومي وجود ندارد. وي با اشاره به اينكه 50درصد از تلفات رانندگي پس از صحنه تصادف و در مراكز درماني يا حين انتقال مصدومان به مراكز درماني رخ مي‌دهد، گفت: خوشبختانه 2روز پيش نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طرحي را تصويب كردند كه براساس آن همه بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي ملزم به پذيرش رايگان مصدومان ترافيكي هستند كه اين طرح قطعا به كاهش ميزان تلفات در كشور خواهد انجاميد. رئيس سازمان حمل‌ونقل جاده‌اي نيز در اين مراسم گفت:‌ طبق تفاهمنامه سال گذشته دوربين ثبت تخلفات سرعت در جاده‌ها نصب شد كه هم‌اكنون اين دوربين‌ها فعال هستند و آثار مثبتي در مدت كوتاه داشته‌‌اند.

داوود كشاورزيان با بيان اينكه طبق اين تفاهمنامه، شركت‌ها و رانندگان خودروهاي حمل‌ونقل عمومي موظف هستند در بازه زماني نسبت به خريد‌ دستگاه‌هاي GPS اقدام كنند، گفت: براي مجهز شدن خودروهاي عمومي به سامانه ‌‌GPS مهلت تعيين مي‌شود كه پس از پايان اين مهلت تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومي بدون GPS ممكن نخواهد بود.

به گفته وي، از آنجا كه راننده‌ها بيش از 9ساعت مجاز به رانندگي نيستند با نصب اين دستگاه اين مورد نيز كنترل مي‌شود و حتي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيز مي‌تواند از اين سامانه استفاده كند.

 

کد خبر 279707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha