همشهری آنلاین: جان ادواردز کاندیدای دموکرات‌ها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 آمریکا شدیداً از طرح دولت جورج بوش مبنی بر فروش 20 میلیارد دلار تسلیحات به دولت‌های عرب متحد واشنگتن انتقاد کرد.

به گزارش آسوشیتد پرس، ادواردز گفت:دولت آمریکا باید پیش از فروش سلاح به دولت‌های عرب از دولت عربستان سعودی درخواست کند که دولت این کشور از عبور و مرور تروریست‌ها در مرز‌های خود جلوگیری کرده، به ثبات در عراق کمک کند و مشارکت بیشتری در امنیت منطقه(خاورمیانه) داشته باشد.

اشاره جان ادواردز به اتهاماتی است که اخیرا زلمای خلیل زاد نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه عربستان سعودی مطرح کرده است. [آمریکا: عربستان به بی ثباتی در عراق دامن می‌زند]

جان ادواردز که از طریق تلفن با آسوشیتد پرس مصاحبه می‌کرد، افزود:دولت عربستان نتوانسته است به ثبات در عراق کمک کند و دولت بوش در پاسخ به عدم همراهی عربستان سعودی، قصد دارد 20 میلیارد دلار به آن‌ها سلاح بفروشد، دولت آمریکا نباید در شرایط کنونی چنین کاری انجام دهد.

جان ادواردز در حالی این سخنان را بیان کرد که کاندولیزا رایس وزیر امورخارجه آمریکا و رابرت گیتس وزیر دفاع این کشور روز سه شنبه 31 ژوئیه جهت مذاکره برای آغاز روند فروش 20 میلیارد دلار سلاح به متحدان عرب آمریکا عازم منطقه خاورمیانه شدند.

کد خبر 27962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز