همشهری آنلاین: سفیر آمریکا در سازمان ملل عربستان را به عنوان یکی از عوامل بی‌ثباتی در عراق معرفی کرد.

به گزارش بی بی سی زلمای خلیل‌زاد که پیش‌تر سفیر آمریکا در عراق نیز بوده است در مقاله‌ای که در نیویورک تایمز به چاپ رسید اظهار داشت که برخی از دوستان ایالات متحده آمریکا سیاست دامن زدن به بی‌ثباتی در عراق را دنبال می‌کنند.

وی در ادامه این اظهار نظر در گفت‌و‌گو با شبکه خبری سی ان ان رسما از عربستان به عنوان یکی از این کشور‌ها نام برد.

 خلیل‌زاد در این مصاحبه که شامگاه یکشنبه (7 مرداد) از شبکه سی ان ان پخش شد گفت که تردیدی نیست که عربستان سعودی و تعدادی از کشورهای دیگر هر آنچه را که در توان دارند برای کمک به ما در عراق به کار نمی‌گیرند.

وی گفت که تعدادی از همسایگان عراق با دولت به رهبری شیعیان در این کشور همکاری نمی کنند و حتی به گشودن نمایندگی دیپلماتیک در بغداد مبادرت نکرده‌اند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که تلاش های مثبت این گروه از کشورها برای حل مشکلات عراق در مقایسه با اهمیت مسایل منطقه بسیار ناچیز است.

پیش از این برخی مقامات دولت عراق تلویحا یا صراحتا محافلی در عربستان سعودی را به کمک مالی به شبه نظامیان سنی و خودداری از تلاش برای جلوگیری موثر از نفوذ تندروها از طریق مرز این کشور و عراق متهم کرده و گفته بودند که برخی از این تندروها به منظور دست زدن به بمب گذاری های انتحاری وارد عراق می‌شوند.

کد خبر 27782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز