همشهری آنلاین: معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور در یادداشتی کوتاه با مروری بر نقدهای غیر کارشناسی انجام شده درباره مذاکرات ایران و ۱+۵ تصریح کرد که تاریخ قطعا روزی جزئیات مذاکرات را روایت خواهد کرد.

پرویز اسماعیلی

به گزارش ايسنا، پرویز اسماعیلی در يادداشتي نوشت:

به عنوان یک هموطن باید به دکتر ظریف و همکارانش خدا قوت و دست مریزاد گفت. تاریخ قطعا روزی جزئیات مذاکرات را روایت خواهد کرد. که این فرزند نجیبِ انقلاب و مردم، چگونه با شجاعت و فداکاری و با غیرت و همیّت دینی و ملی، سنگین ترین تجربه دیپلماتیکِ یک کشور مستقل را، در برابر لشکری از ابرقدرت‌های زیاده خواه یا باج خواه، آنهم در موضوع انرژی هسته‌ای، مدیریت کرده است. و حتما باید قدردان همه عزیزانی بود که به اشکال و در بخش‌های مختلف تا کنون در این مسیر خدمت نموده‌اند.

البته کسانی هم ان شاء الله نا آگاهانه (و خدای نا کرده آگاهانه) همچنان تحلیل های نادرست به موثرین و افکار عمومی منتقل می‌کنند. گاه چنانکه، گویا علم غیب هم دارند، اما اگر ناآگاهانه چنین می‌کنند، راه رفع دلنگرانی این است: به جای این‌که تهران بنشینند و با استناد به خبرسازیِ هدفمندِ افراد یا رسانه های بیگانه، از «پس پردۀ وین» و «ظریف گیت» و... بگویند؛ لااقل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب طی دو روز اخیر توجه کنند:

«یک نمونه دیگر از ضعف دشمن، قضیه هسته ای ایران است. امریکا و کشورهای استعمارگر اروپایی دور هم جمع شدند تا جمهوری اسلامی ایران را در قضیه هسته‌ای به زانو درآورند اما نتوانستند و در آینده نیز نخواهند توانست.»4/9/93

«به همان دلیلی که با اصل مذاکره مخالفت نکردیم، با تمدید هم مخالف نیستیم.

- هیئت مذاکره‌کننده ایران حقا و انصافا پرتلاش و جدی هستند، ایستادگی می کنند، زیر بار حرف زور نمی روند و با جدیت، منطق و دلسوزی کار می کنند.

- اگر مذاکرات به نتیجه نرسد آنکه بیش از همه ضرر می‌کند آمریکایی ها هستند نه ما.

- مقامات آمریکایی با توجه به مشکلات روز افزون، نیاز به یک موفقیت و پیروزی بزرگ دارند. اما برخلاف آمریکا، اگر مذاکرات به توافق نرسد برای ما آسمان به زمین نمی آید چون راه حلی داریم به نام اقتصاد مقاومتی.

- این را بدانید که چه توافق هسته ای بشود و چه نشود، اسرائیل روز بروز نا امن تر خواهد شد.

- اگر در مذاکرات حرف منطقی زده، و قرارهای عادلانه و عاقلانه گذاشته شود قبول می‌کنیم. اما ایران، از صدر تا ذیل از آحاد مردمش تا همه مسئولانش در مقابل زیاده خواهی می‌ایستند.» 6/9/93

براستی مدعیان «ظریف گیت» که با استناد و اطمینان به گزارش شورای روابط خارجی آمریکا او را رسوا خواندند و دستاوردِ ایستادگی ها و تلاش عظیم فرزندان ملت را «هیچ!» دانستند؛ در برابر تعابیر ارزشمند، حمایت قاطع از تیم مذاکره کننده و نیز موضع صریح رهبری انقلاب در خصوص اصل مذاکرات و نتایج آن چه پاسخی دارند؟ آیا ایستادگی بر حقوق ملی با جدیت و منطق و دلسوزی، و زیر بار حرف زور نرفتن، رسوایی است؟ آیا ناکامی آمریکا و استعمارگران در به زانو در آوردن جمهوری اسلامی، «نرمش در برابر کدخدا» است؟!

تو گویی عده ای به بیگانه دلآرامند، اما از روحانی و ظریف دلواپسند! ان شاء الله اینطور نیست.

کد خبر 279601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha