مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی عملیات احداث دریاچه هنر، از افتتاح آن تا پایان سال‌جاری خبر داد.

دریاچه

اردشير نوريان با اشاره به اينكه درياچه هنر، دومين درياچه مصنوعي بزرگ تهران است، گفت: ساخت درياچه هنر در اراضي عباس آباد از تير‌ماه امسال آغاز شد و مساحت اين درياچه و فضاهاي اطراف آن 22هزارمترمربع است.به گفته وي درياچه هنر متشكل از 2درياچه است درياچه بزرگ‌تر 12هزار مترمربع و درياچه كوچك‌تر 3هزار و 300مترمربع مساحت دارد.

نوريان با اشاره به اينكه اين مجموعه مجهز به يكي از پيشرفته‌ترين تصفيه خانه‌هاي كشور است، اظهار داشت: اين تصفيه خانه هزار مترمكعبي مي‌تواند روزانه 200ليتر از آب درياچه را تصفيه كند. براي انتقال آب از چاه و همچنين برقراري سيستم‌هاي اطفاي حريق، از به‌روزترين لوله‌هاي پلي اتيلن استفاده شده است. درصورت نياز به تخليه آب درياچه، اين كار 24ساعته انجام خواهد شد.

مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد تصريح كرد: درياچه هنر داراي يك آمفي تئاتر روباز است كه براي استفاده در مناسبت‌هاي مذهبي و برپايي آيين‌هايي مثل تعزيه آماده مي‌شود. مساحت اين آمفي تئاتر 620مترمربع و قرار است در آينده به محلي براي گردهمايي‌هاي فرهنگي تبديل شود.

اردشير نوريان در ادامه گفت: براي نورپردازي مجموعه 3برج روشنايي درنظر گرفته شده است كه به 9طريق مختلف اقدام به نورپردازي محيط درياچه خواهند كرد. براي اين منظور 1700چراغ در كل محدوده استفاده مي‌شود.مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد، همچنين گفت: آبنماي 60متري در درياچه شمالي يكي از جاذبه‌هاي زيباي درياچه است. علاوه بر آن 25آبنماي 2متري هم در بخش جنوبي نصب شده است. 37فواره هم دورتادور آمفي تئاتر را در بر مي‌گيرند. مسير عبور شهروندان در ميان درياچه جنوبي و شمالي قرار دارد. اين مجموعه شامل 1400مترمربع فضاي سبز است.

وي با بيان اينكه درياچه هنر در ميان 3پروژه باغ كتاب، باغ هنر و باغ نمايش قرار دارد، گفت: هر يك فضاي معماري مخصوص به‌خود را دارد و مسائل فرهنگي نيز در آنها جريان خواهد يافت. شهروندان و اهالي فرهنگ و هنركه مهمان مجموعه‌هاي فرهنگي باغ هنر هستند، طراوت طبيعت را روي سكوهاي ميان درياچه تجربه خواهند كرد.

درياچه و آمفي تئاتر روباز آن نيز مي‌تواند ميزبان رويدادهاي فرهنگي كشور در مقياس ملي و بين‌المللي باشد.مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد در پايان گفت: پروژه درياچه هنر تاكنون 75درصد پيشرفت داشته است و مطابق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، در‌ماه اسفند به بهره‌برداري مي‌رسد.

کد خبر 279558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha