بازجویی از ۲ برادر که با بازی در نقش مأمور مبارزه با مواد‌مخدر ده‌ها نفر را بازرسی و پول‌های‌شان را سرقت کردند نشان داد آنها سارقانی بین‌المللی هستند که در چند کشور دیگر نیز با شیوه‌های مختلف کف زنی انجام داده‌اند.

متهم

اولين شكايت از اين دو برادر فروردين‌ماه امسال در كلانتري 170كهريزك ثبت شد. شاكي كه مرد جواني بود به مأموران گفت كه 2مرد ميانسال كه سوار يك دستگاه خودروي پژو 405نقره‌اي رنگ بودند با معرفي خود به‌عنوان مأمور اداره مبارزه با مواد‌مخدر خودروام را بازرسي و در نهايت پول‌هايم را سرقت كردند.

شاكي ادامه داد: به خانه‌ام برمي‌گشتم كه در نزديكي بهشت زهرا آنها به من دستور ايست دادند. يكي از آنها كه لباس نظامي به تن داشت پياده شد و سراغم آمد. او گفت به آنها گزارش شده كه در خودروي من موادمخدر جاسازي شده است و بايد خودروام را بازرسي كند. او من را بازرسي بدني كرد. سوئيچ و مدارك خودرو را گرفت و داخل خودرو را هم بازرسي كرد. چند لحظه بيشتر طول نكشيد تا اينكه او مدارك و سوئيچ را تحويلم داد و سوار خودرواش شد. آنها رفتند و من هم سوار خودروام شدم اما فهميدم مبلغ يك ميليون و 100هزار تومان پولي كه داخل داشبورد خودرو‌ام بود سرقت شده است.

  • شكايت‌هاي مشابه

به‌دنبال اين شكايت به دستور بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه 34پرونده به اداره پنجم پليس آگاهي فرستاده شد. در شرايطي كه مأموران در حال بررسي اين پرونده بودند خبر رسيد چند نفر ديگر نيز با اين ترفند در حوالي بهشت زهرا طعمه مأموران قلابي قرار گرفته‌اند. سارقان در اين سرقت‌ها از سمند نوك مدادي، پژو پارس سفيد، پژو سبز رنگ و پرايد سفيد رنگ استفاده كرده بودند. از سويي همه اين سرقت‌ها به بهانه مبارزه با مواد‌مخدر و توسط 2مرد ميانسال كه يكي لباس نظامي به تن داشت انجام شده بود. اين موضوع نشان مي‌داد سارقان كاملا حرفه‌اي و به‌احتمال زياد از مجرمان سابقه دار طايفه فيوج هستند.

كارآگاهان در اين مرحله از بانك اطلاعات مجرمان سابقه دار كمك گرفتند و بعد از آنكه شاكيان تصاوير ده‌ها نفر از مجرمان اين طايفه را ديدند 2نفر از آنها به نام‌هاي هوشنگ-48ساله- و مرتضي-40ساله- را به‌عنوان مأموران قلابي شناسايي كردند. بررسي سوابق اين دونفر نشان مي‌داد آنها از سال 81بارها به اتهام ارتكاب جرايم مختلف به‌خصوص سرقت در پوشش مأمور دستگير و زنداني شده‌اند.

اطلاعات به‌دست آمده از متهمان نشان مي‌داد مخفيگاه آنها در منطقه شاهين ويلا كرج است. به اين ترتيب مأموران در جريان عملياتي ضربتي هر دونفر را دستگير و در بازرسي از مخفيگاه‌شان مقادير زيادي طلا و جواهرات مسروقه، يك قبضه سلاح كمري، چندين گذرنامه جعلي و مبالغي پول كشف كردند.

  • اعتراف به ده‌ها فقره سرقت

هرچند 2متهم ابتدا اتهام‌شان را انكار مي‌كردند اما در ادامه به ده‌ها فقره سرقت تحت پوشش مأمور در محدوده غرب و جنوب غرب تهران اعتراف كردند. آنها همچنين در بازجويي‌ها ده‌ها فقره كف زني در مراكز تجاري و مالي مثل بانك‌ها و صرافي‌ها را به گردن گرفتند و اعتراف كردند به بهانه خرد كردن دلار از ده‌ها نفر كف زني كرده‌اند.

  • كف زنان بين‌المللي

در جريان بازرسي از مخفيگاه متهمان چندين جلد گذرنامه جعلي كشف شده بود كه تحقيق در اين‌باره نشان داد متهمان با استفاده از اين گذرنامه‌ها به كشورهاي مختلف مثل تركيه سفر و در آنجا كف زني مي‌كردند.سرهنگ محمد اشراقي، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف متهمان به ده‌ها فقره سرقت به شيوه كف زني و سرقت تحت پوشش مأمور بازپرس پرونده مجوز انتشار تصوير بدون پوشش متهمان را صادر كرد. به همين دليل مالباختگان احتمالي مي‌توانند براي شناسايي متهمان و شكايت از آنها به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

کد خبر 279527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha