پلیس در تعقیب مردی است که با حضور در صف بانک‌ها و فریب مشتریان، چک‌های بانکی آنها را با پول نقد عوض و بعد از تغییر مبلغ چک، آن را در بانک نقد می‌کرد.

متهم

اين مرد آخرين بار با مراجعه به بانكي در رباط كريم، سراغ مرد 70ساله‌اي رفت كه يك چك 500هزار توماني در دستش بود و مي‌خواست آن را نقد كند. اين مرد پس از گرفتن چك از طعمه‌اش، مبلغ آن را به 12ميليون تومان تغيير داد و توانست آن را در بانك نقد كند. پس از اين ماجرا و با شكايت شركتي كه چك را صادر كرده بود، تحقيقات پليس در اين خصوص شروع شد و مأموران در نخستين اقدام به سراغ مرد 70ساله‌اي رفتند كه چك به نام وي صادر شده بود.

اين مرد گفت: بعد از اينكه چك 500هزار توماني را از شركت گرفتم براي نقد كردن آن به بانك رفتم. پس از چند دقيقه مرد جواني حدودا 30ساله نزد من آمد و گفت كه بانك شلوغ است و اين شلوغي براي من كه سنم بالاست خوب نيست. حرفش را تأييد كردم و بعد او به بهانه كمك كردن به من پيشنهاد داد كه حاضر است چك 500هزار توماني مرا را از من تحويل بگيرد و به جاي آن 500هزار تومان نقدا به من بدهد. او مي‌گفت كه چون خودش كار بانكي دارد، منتظر مي‌ماند تا هر وقت نوبتش شد، هم كار بانكي‌اش را انجام دهد و هم چك مرا نقد كند. اينطوري ديگر لازم نيست كه من با اين سن و سالم در بانك منتظر بمانم و خسته شوم.

من هم با شنيدن اين حرف‌ها فريب خوردم و چك را به او دادم و پس از گرفتن 500هزار تومان از وي از بانك خارج شدم. در ادامه تحقيقات مشخص شد كه مرد جوان پس از اينكه چك را از پيرمرد گرفته، مبلغ آن را از 500هزار تومان به 12ميليون تومان تغيير داده و پس از آن توانسته چك را در بانك نقد كند.

او اين كار را آنقدر حرفه‌اي انجام داده بود كه حتي كارمندان بانك هم متوجه جعلي بودن چك نشده بودند. با مشخص شدن اين موضوع، مأموران كه حدس مي‌زدند با يك جاعل كاملا حرفه‌اي روبه‌رو هستند، تحقيقات براي يافتن ردي از وي را شروع كردند. آنها به سراغ بانكي رفتند كه چك جعلي 12ميليون توماني در آنجا نقد شده بود.

در بررسي تصاوير ضبط شده در دوربين‌هاي مداربسته بانك، تصوير مرد جاعل به‌دست آمد، اما در ادامه بررسي‌ها و به‌رغم جست‌وجو در بانك اطلاعاتي پليس، هيچ رد و نشاني از مرد جاعل به‌دست نيامد. مركز اطلاع‌رساني پليس آگاهي تهران اعلام كرد: رسيدگي به اين پرونده در حالي ادامه دارد كه قاضي مجوز انتشار عكس بدون پوشش چهره متهم تحت تعقيب را در روزنامه‌ها صادر كرده است. بنابراين كساني كه اين مرد را مي‌شناسند و از مخفيگاهش خبر دارند مي‌توانند اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 21865853در اختيار كارآگاهان پايگاه ششم پليس آگاهي تهران قرار دهند.

کد خبر 279931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha