کاشان- خبرنگار همشهری: چاپ خبری باعنوان «مزایده اثر تاریخی کاشان به عنوان واحد مسکونی» در روزنامه همشهری واکنش مقامات محلی این شهر را در پی داشت.

بنا به گفته مسئولان بانک تجارت کاشان، در حال حاضر به استناد مدارک موجود در بانک، این ملک در اصل متعلق به رشادی نبوده و مالک این بنای تاریخی شخص دیگری است.

سند این بنا در سال 1373 به منظور استفاده از تسهیلات بانکی در گرو بانک تجارت قرار گرفته و مالک پس از بهره‌مندی از این تسهیلات تاکنون برای بازپرداخت آن هیچ اقدامی انجام نداده و این در حالی است که بانک نیز در این مدت با وی مساعدت کرده است.

براساس اطلاعات واصله از این بانک تاکنون (تاریخ 8/5/86) هیچگونه اطلاعی در مورد ثبت ملی این بنا ابلاغ نشده و بانک تجارت ضمن مکاتبه با اداره میراث فرهنگی کاشان، خواستار اعلام شماره و تاریخ  ثبت این بنا شده است.

این مقام مسئول متهم‌کردن بانک به مزایده یک اثر ملی به‌عنوان واحد مسکونی را غیرمنصفانه دانست و گفت: اگر بانک از ثبت اثر ملی اطلاعی داشت مطمئناً به گونه‌ای دیگر با آن برخورد می‌کرد.

وی افزود: با وجود این‌که بانک از میراث فرهنگی جهت اعلام تاریخ ثبت بنا استعلام کرده اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

در همین حال غلامرضا حسنی‌مقدم، رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: طبق قوانین اداره میراث هرگونه تخریب و تغییر در بناهای تاریخی ممنوع ولی خرید و فروش آن بلامانع است.

حسنی‌مقدم افزود: به کلیه خریداران بناهای تاریخی توصیه می‌‌شود قبل از خریداری این گونه بناها از میراث فرهنگی استعلام بگیرند.

وی ثبت بنای تاریخی خانه رشادی در فهرست آثار ملی را تأیید کرد.

کد خبر 27914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز