پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص اطفال با بیان اینکه مشکلات تغذیه‌ای کودک با ناآگاهی و نحوه نادرست تغذیه خانواده در ارتباط است، تاکید کرد: مناطق و شرایط خاص زندگی و محدودیت دسترسی خانواده به تغذیه سالم و کافی از عواملی است که فرد را به سوی سوء تغذیه سوق می‌دهد.

  نقش خانواده در مشکلات تغذیه‌ای کودکان

دکتر رامین مظفری در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اینکه درآمد کم خانواده، انواع بلاهای طبیعی و تصادف یا تنش شدید در خانواده منجر به مشکلات تغذیه کودک می‌شود، گفت: با توجه به اینکه کودکان در دوران 12 سال اول زندگی از نظر جسمی و روانشناختی رشد فزاینده‌ای دارند، بدیهی است تامین و ارتقای سطح بهداشت جسمی و روانی آنها از سوی والدین و جامعه اهمیت بسزایی دارد.

وی در ادامه افزود: باید توجه داشت که هنگام بیماری‌های التهابی، تب، بیماری‌هایی همراه با تکثیر سلولی، بیماری‌های غدد درون‌ریز و اختلالات ارثی متابولیسم افزایش نیاز به تغذیه مناسب بیشتر احساس می‌شود و تغییر متابولیسم موادغذایی اهمیت بسزایی دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه برای نهادینه کردن عادات صحیح غذایی، رعایت الگوهای رفتار تغذیه‌ای مناسب والدین در کودکان کم سال‌تر تاثیر بیشتری دارند، خاطرنشان کرد: استفاده یا عدم استفاده والدین و سایر اعضای خانواده از مواد مغذی و مناسب می‌تواند در شکل‌گیری الگوهای صحیح رفتار تغذیه‌ای در کودکان موثر باشد.

این متخصص اطفال با بیان اینکه شیوه‌های غذا دادن به کودکان بویژه در مناطق شهری باعث دریافت ناکافی موادغذایی لازم در کودکان می‌شود، تصریح کرد: تغذیه اجباری، تغذیه با پاداش، میل شدید کودکان به خوردن یک مواد غذایی خاص و میل زیاد به خوردن شیرینی‌جات و تنقلات کم ارزش باعث کاهش دریافت موادغذایی لازم در بدن می‌شود.

وی در پایان افزود: استفاده مناسب و صحیح از گروه‌های اصلی غذایی، ریزمغذی‌ها و سایر موارد مورد نیاز دوران کودکی بویژه سنین دبستانی یکی از اولویت‌های اساسی بهداشتی همه کشورهاست که توجه به آن اهمیت بسزایی دارد.

کد خبر 278953

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha