چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: لازمه سلامت جسم، برخورداری از یک الگوی غذایی صحیح و تغذیه سالم است.

چند توصیه مفید غذایی

بهتر است بدانید:

- میوه‌های قرمز رنگ باعث تقویت بینایی می‌شوند.

- کرفس در پیشگیری از آلزایمر مفید است.

- چای قرمز از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند.

- قهوه سبب شادی می‌شود.

- گردو سبب تقویت فکر می‌شود.

- زعفران در درمان افسردگی نقش دارد.

- پنیر دارای کلسیم و گردو حاوی فسفر است و جذب کلسیم در بدن نیازمند فسفر است. به همین علت توصیه می‌کنند پنیر را با گردو بخورید.

- بادمجان برای تناسب اندام مناسب است.

- ذرت دارای کربوهیدرات زیاد و غنی از منگنز بوده و در تقویت استخوان و عضلات تاثیر دارد و مصرف آن در دوران سالمندی توصیه می‌شود. پماد تهیه شده از آن در از بین رفتن جوش‌های صورت تاثیر دارد و غذای مناسبی برای مغز و سیستم عصبی به شمار می‌رود.

میگو دارای چربی کمی است

میگو یکی از لذیذترین غذاهای دریایی است و هر 100 گرم میگو حاوی 77 میلی‌گرم آب و 99 کالری انرژی و 1/18 گرم پروتئین، 80/0 چربی و 163 میلی‌گرم کلسترول و 91 میلی‌گرم قند است.

بر اساس این گزارش، از نظر مقایسه‌ای نسبت به سایر غذاهایی که پروتئین زیادی دارند نظیر گوشت و ماهی و گروه ماکیان،‌ میگو کالری کمتری دارد. پروتئین موجود در میگو کیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسید آمینه‌های لازم جهت رشد است. پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت هم بند به راحتی هضم می‌شود برای گروه‌هایی از مردم نظیر افراد مسن که در جویدن و هضم غذا مشکل دارند غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تامین پروتئین روزانه آنها است.

میگو دارای چربی کمی است. اسیدهای چرب امگا 3 که از دسته اسیدهای چرب غیراشباع بوده و برای سلامتی مفید هستند در میگو به وفور یافت می‌شوند. این دسته از اسیدهای چرب می‌توانند در کاهش خطر بیماری‌های قلبی موثر واقع شوند.

میگو منبع غنی از املاحی چون کلسیم، آهن،‌ منیزیم، پتاسیم، ‌سدیم، روی، مس و فسفر است.

خواص برتر ماهی برای بدن:

- خواص ضدالتهابی

- تنظیم تری گلیسیریدهای خون

- تنظیم عملکرد ایمنی بدن

- جلوگیری از ناهماهنگی ضربان قلب

- تکامل سیستم عصبی جنین

- بالا بردن ضریب هوشی کودکان

روغن ماهی، مکملی که هر روز نیاز است

تنها مکمل مورد نیاز برای تضمین سلامت مفاصل، روغن ماهی است. زیرا حاوی اسیدهای چرب ضروری برای بدن است. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی موجب افزایش کارایی ذهنی در کودکان و جلوگیری از ابتلای سالمندان به آلزایمر می‌شود.

جدیدترین تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد مصرف ماهی همچنین باعث می‌شود بیماران قلبی کمتر با حمله مجدد روبرو شوند. مصرف ماهی کلسترول را کاهش می‌دهد و خطر لخته شدن و رسوب‌دهی خون را می‌کاهد.

کد خبر 147622
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز