سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اغلب افراد براین‌باورند که خوردن هویج قدرت بینایی در شب را تقویت می‌کند اما یک مطالعه جدید نشان داده است که مصرف هویج تاثیری در تقویت دید شبانه ندارد.

هویچ در تقویت دید شبانه بی‌تاثیر است

به گزارش ايسنا، کارشناسان سلامت در این مطالعه می‌گویند هرچند تاثیر هویج در بهبود دید شبانه تایید نشده اما ممکن است میوه «بلوبری» این خاصیت را داشته باشد. با شروع جنگ جهانی دوم این باور شایع شد که هویج موجب تقویت قدرت بینایی در شب می‌شود و با این یافته که انباشت بالای ویتامین A برای سلامت چشم مفید است این باور را تقویت کرد.

در حالیکه هویج سرشار از ویتامین A است و به حفظ سلامت چشم کمک می‌کند اما مصرف آن موجب نمی‌شود قدرت بینایی در تاریکی افزایش یابد.

همچنین با وجود آنکه هویج نمی‌تواند سبزی معجزه‌آور در بینایی باشد این امکان وجود دارد که میوه بلوبری در تقویت دید شبانه تاثیرگذار باشد. طبق مطالعات قبلی «آنتوسیانین» که مولکول‌های رنگدانه در بلوبری و برخی سبزیجات و میوه‌های دیگر است به بازتولید مولکول‌های چشم که در دریافت نور نقش دارند، کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیچر ورلد نیوز، البته در مجموعه جدیدی از آزمایش‌های کنترل شده متخصصان دریافتند رژیم غذایی حاوی بلوبری به طور مستقیم به افزایش بینایی فرد در تاریکی کمک نمی‌کند اما بررسی انجام شده روی شرکت‌کنندگان در این آزمایش‌ها نشان داد آنان سریعتر با تغییرات ناگهانی نور سازگار می‌شوند به این مفهوم که در مواقع وقوع جرقه و خاموشی بینایی افراد مصرف‌کننده این میوه نسبت به افراد دیگر سریعتر بهبود می‌یابد.

کد خبر 278924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha