همشهری آنلاین: تومور حجیم به اندازه یک توپ فوتبال که گردن و شانه و پشت یک پسر ۱۱ ساله مکزیکی را فراگرفته بود در یک جراحی ۱۲ ساعته در نیومکزیکوی آمریکا برداشته شد.

به گزارش آسوشیتدپرس کریستین آلکوسر از اعضای کلیسای «فرست باپتیست» در «ریو رانچو» که پول لازم برای این عمل را گردآوری کرد، در بیانیه‌ای اعلام کرد خوزه آنتونیو رامیرز سرانو روز دوشنبه ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) در بیمارستان کودکان دانشگاه نیومکزیکو برای برداشتن این تومور که گردن، شانه و پشتش را فراگرفته بود، جراحی شد.

آلکوسر گفت این جراحی بیش از ۱۲ ساعت طول کشید و شامل ۲۵ نفر از کارکنان پزشکی بود.

درازای این تومور حدود ۳۰ سانتی‌متر و پهنا و عمق آن حدود ۱۰ سانتی‌متر بود. 

آلکوسر که خوزه در مدت درمان در خانه او سکونت دارد، گفت: «مسیر او به سوی بهبودی طولانی خواهد بود، و بسیاری چالش‌ها هنوز در پیش روی این پسر جوان قرار دارند.»

Jose

پزشکان در بیمارستان دانشگاه نیومکزیکو تشخیص دادند که خوزه دچار توموری از نوع «لنفانژیوم وریدی» بر روی شانه‌اش است و به او گفتند باید رشته‌ای از اعمال جراحی و درمان‌ها برای برداشتن این توده بزرگ سیال انجام شود.

والدین خوزه گفتند تومور روی شانه و گردن او به قدری بزرگ شده بود که بر بینایی‌اش تاثیر گذاشته بود و آنها می‌ترسیدند که تومور ممکن است به قلبش برسد. این خانواده که پولی برای مراقبت پزشکی از فرزندشان نداشتند، در شهر خوارز در مکزیک و شهر ال پاسو در آمریکا به دنبال راهی برای درمان او گشته بودند، اما هیچکس برای برداشتن این تومور که از هنگام تولد خوزه را مبتلا کرده بود، به آنها کمک نکرده بود. کلیسا در دو سال گشته مشغول گردآوری پول برای این پسر بود.

وضعیتی بدی که خوزه گرفتار آن بود، توجه سوزانا مارتینز، فرماندار ایالت نیومکزیکو را هم جلب کرد و او از مقامات فدرال خواست مدت اقامت او در امریکا را تمدید کنند تا او بتواند به درمانش ادامه دهد.

به گفته مقامات خوزه هنوز برای بازسازی استخوان شانه‌اش و برداشتن پوست اضافی نیاز به جراحی‌های بیشتر دارد.

کد خبر 278549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha