همشهری‌آنلاین: پلیس هنگ‌کنگ در پی تلاش گروه کوچکی از معترضان ضددولتی برای ورود به ساختمان پارلمان شهر امروز چهارشنبه ۲۸ آبان با تظاهرکنندگان دموکراسی خواه درگیر شد.

hongkong

حدود 100 پلیس امروز صبح پس از درگیری با صدها تظاهرکننده، از اسپری فلفل و باتوم برای متفرق‌کردن آنها استفاده، و شش معترض را دستگیر کردند.

پلیس هنگ‌کنگ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این گونه اقدامات معترضان را که باعث بر هم زدن نظم و آرامش عمومی شده است، به شدت محکوم می‌کند.

این درگیری‌ها پس از تلاش گروهی متشکل از حدود 12 نفر از معترضان که صورت خود را پوشانده بودند براي ورود به ساختمان «شورای قانونگذاری» شهر هنگ‌کنگ رخ داد. به نوشته روزامه اپل دیلی، دست‌کم یکی از تظاهرکنندگان توانست خود را به داخل ساختمان برساند.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از هنگ‌کنگ، دولت هنگ‌کنگ در بیانیه‌ای اعلام کرد در پی این حمله، نشست روزانه شورای قانون‌گذاری لغو شد و دیگر برنامه‌های مقرر در روز چهارشنبه در این شورا به حال تعلیق درآمد.

معترضان به قوانين جديد چين براي كنترل انتخابات در هنگ‌كنگ هفت هفته است که در سه خیابان اصلی شهر هنگ‌کنگ اردو زده‌اند.

آنها خواستار برگزاری انتخابات آزاد در این شهر هستند، اما با توجه به این‌که با پیشرفت چندانی در برآورده شدن مطالباتشان روبه‌رو نشده‌اند، حمایت مردمی از آنها کاهش پيدا كرده‌ است.

کد خبر 278435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha