یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران برای تهران آلوده خبر داد.

باران

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا، گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی24 ساعت آینده درشهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، اصفهان، البرز، اراک، قزوین و مشهد آسمان غبارآلود پیش بینی می شود.

وی از ورود سامانه بارشی به کشور از شمال غرب و غرب کشور خبرداد و ادامه داد: این سامانه که ورود آن سبب ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد خواهد شد بتدریج بعد از ظهر روز دوشنبه علاوه بر مناطق فوق، جنوب غرب، دامنه های مرکزی زاگرس و دامنه‌های البرز را نیز فرا گرفته و موجب افزایش ابر و بارش باران و در مناطق سردسیر سبب بارش برف می‌شود و به‌ تدریج از سه‌شنبه در شمال غرب از مقدار ابرها کاسته شده، ولی در جنوب غرب، غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز بارش‌ها ادامه خواهد داشت و سپس با نفوذ جریان‌های شمالی گستره بارش‌ها به سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور کشیده می‌شود و سبب کاهش دمای هوا در نیمه شمالی کشور خواهد شد.

به گفته وی، در روز چهارشنبه سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور با بارش پراکنده همراه بوده و به‌تدریج تا اواخر چهارشنبه سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضع هوای تهران اظهارکرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز دوشنبه نیمه ابری و غبارمحلی اوایل شب بارش پراکنده پیش بینی شده. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 6 و 15درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری گاهی ابری و بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به 6 و 13درجه سانتیگراد خواهد رسید.

کد خبر 278047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha