همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی از بارش برف در هفت استان کشور، بارش پراکنده برای تهران و کاهش دمای هوا خبر داد.

برف

به گزارش ايسنا، احمد وظيفه، مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گزارش آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور را طی سه روز آینده گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز ( 26 آبان) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر، نواحی مرکزی و دامنه‌های البرز، ابرناکی، بارش باران، وزش باد، در نقاط سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی رعد وبرق و کاهش نسبی دما در نوار شمالی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روز سه شنبه بارشها بتدریج نواحی شمال شرق و برخی نقاط شرق را نیز دربر می گیرد و در شمال غرب به تدریج ازمقدار ابرها کاسته می شود که بارش در این روز در استانهای لرستان، چهارمحال بختیاری و شمال خوزستان شدیدتر خواهد بود.

به گفته وظیفه، در روز چهارشنبه بارش‌ها در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ادامه داشته و بتدریج از اواخر وقت این سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

وظیفه با اشاره به بارش برف در بعضی مناطق واقع در غرب، جنوب غرب و شمال شرق کشور گفت: فردا در استانهای کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، غرب اصفهان و در اواخر وقت در گلستان و روز چهارشنبه در استانهای گلستان و خراسان شمالی اختلال در تردد جاده‌ای به شرح زیر پیش بینی می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده‌ها بکار گرفته شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضع هوای تهران اظهارکرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز سه‌شنبه نیمه ابری و درپاره‌ای نقاط ابری و بارش پراکنده و در ارتفاعات نیز بارش برف پیش بینی می‌شود که اوایل شب کاهش ابر خواهیم داشت. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 5 و 13 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز چهار‌شنبه نیز آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به 4 و 15 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

کد خبر 278167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha