همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی یورونیوز در گزارشی عنوان کرد، فیلمی که در ارتباط با وقوع جنایت جنگی علیه کودکان در سوریه بر روی شبکه های اینترنتی قرار گرفته ، ساختگی و دروغ بوده است.

یورونیوز ازجعلی بودن فیلم جنایت در سوریه پرده برداشت

به گزارش ايرنا، یورورنیوز روز یکشنبه گزارش داد: در تصاویر ویدیویی نشان داده می شود که یک پسربچه در جنگ داخلی سوریه تلاش دارد جان یک دختر بچه را نجات دهد که هدف شلیک گلوله قرار می گیرد.

یورونیوز ادامه داد، این فیلم جعلی بوده و توسط یک کارگردان نروژی، شش ماه پیش در کشور مالت ساخته شده است.

'لارس کلوبرگ' Lars Klevberg کارگردان این فیلم جعلی درمصاحبه با یورونیوز مدعی شد: با ساختن این فیلم امید بشری را زنده کرده است!

کلوبرگ در ادامه گفت: '(این فیلم) خوب تمام شد و مردم هم خوب به آن جذب شدند.'

یورونیوز گزارش داد که این کارگردان نروژی مدعی شد این فیلم جعلی را باهدف جلب توجه افکار عمومی نسبت به سرنوشت کودکان در مناطق جنگی انجام داده است.

بنابراین گزارش این فیلم جعلی توانسته است شش میلیون بیننده بر روی اینترنت را به خود جذب کند.

این شبکه تلویزیونی در ادامه گزارش داد: 'هزینه ساخت این فیلم را 'انستیتو فیلم نروژ' بدون آگاهی از اینکه این یک فیلم داستانی است و نه یک فیلم مستند، پرداخت کرده است.'

یورونیوز نشان داد که عوامل ، بازیگران و کارگردان این فیلم ، در سر صحنه ساخت این فیلم در کشور مالت با یکدیگر عکس گروهی گرفته اند.

گفتنی است، تاکنون برخی فیلم ها در ارتباط با فجایع جنگی در مورد سوریه بر روی شبکه های اینترنتی قرار گرفته که برخی کارشناسان درمورد صحت چنین فیلم هایی ابراز تردید کرده اند.

از دیگر نکات می توان به کاربرد سلاح شیمایی در جنگ داخلی سوریه اشاره کرد؛ درحالیکه دولت دمشق از سوی غرب به کار بردن سلاح شیمایی متهم شده بود کارشناسان و بازرسان سازمان ملل به روشنی این مطلب را عنوان نکردند، در همین حال نگرانی های بسیاری از به کار گرفته شدن چنین سلاح های خوفناکی از سوی مخالفان و گروه ها تکفیری در سوریه وجود دارد.

جعلی بودن فیلم های جنایات جنگی پیش از این نیز مسبوق به سابقه بوده و در جنگ ایران و عراق نیز تصاویری ویدیویی درباره جنایت جنگی از طرف ایرانی در غرب انتشار یافت که با تحقیق و بررسی های صورت گرفته از سوی کارشناسان فن مشخص شد این تصاویرجعلی بوده و این نیروها که به ظاهر ایرانی هستند از سلاح های فرانسوی استفاده می کنند و از حقه های فیلمبرداری بسیار که به وضوح در آنها به چشم می خورد، استفاده شده بود.

کد خبر 278039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha