بزرگ‌ترین طرح آمارگیری ترافیک پایتخت از امروز آغاز به‌کار می‌کند. آنگونه که محمدحسین نوروزی مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران خبر داده، طرح آمارگیری ترافیک پایتخت با هدف شبیه‌سازی وضعیت حمل‌ونقل موجود در شهر و ارائه سیاست‌های گوناگون آغاز می‌شود.


به‌دنبال افزايش مالكيت خودرو تا مرز 3ميليون دستگاه در دهه‌ اخير، تعداد سفرهاي سواره روزانه در شبكه معابر شهر تهران به مرز 18ميليون سفر رسيده است. اين حجم از سفرها علاوه بر اتلاف وقت شهروندان، مصرف نزديك به 11ميليون ليتر بنزين و 4ميليون ليتر نفت‌گاز در روز، موجب آلودگي محيط‌زيست و تهديد سلامت شهروندان شده است. بنابراين مدل‌سازي‌ دقيق از وضعيت موجود ترافيكي شهر يكي از الزامات ترافيكي است. وي با اشاره به اينكه مسئله ترافيك در شهر تهران مانند كلاف پيچيده و سردرگمي است كه نيازمند ارائه راهكارهايي براي تقليل يا رفع معضلات ناشي از آن است، گفت: اين مهم نيز تنها بر پايه مطالعه و تحقيق ميسر مي‌شود.

به گفته وي تهران با جمعيت ساكن حدود 8ميليون نفر، پرجمعيت‌ترين كلانشهر ايران است كه با مشكلات عديده‌اي در سيستم حمل‌و‌نقل و ترافيك مواجه است، اما اينكه گفته مي‌شود جمعيت شهر تهران در روز به واسطه ورود جمعيتي از شهرهاي اقماري كلانشهر تهران به دوبرابر مي‌رسد، قطعا چنين نيست. وي تصريح كرد:آمارگيري‌ها نشان مي‌دهد 20درصد از ترددهاي شهر تهران به واسطه ورود از حاشيه كلانشهر تهران است. وي با اشاره به اجراي ساخت مدل حمل‌ونقل شهر تهران، براي نخستين‌بار در كشور اظهاركرد: هدف از اين مطالعه شبيه‌سازي وضعيت حمل‌ونقل موجود و پيش‌بيني نيازهاي حمل‌ونقلي با توجه به شرايط اجتماعي و اقتصادي آينده و اثرسنجي اعمال سياست‌هاي گوناگون حمل‌ونقلي بر شهر و شهروندان است.

 

کد خبر 277997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha