احمد مسجد‌جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران جمعه گذشته در سی‌و‌چهارمین برنامه تهرانگردی خود با حضور در منطقه یک به محله دربند و باغ ملک رفت تا از روند ساخت این بوستان اطلاع حاصل کند.

احمد مسجد جامعی

در اين بازديد كه احمد دنيامالي يكي ديگر از اعضاي شوراي شهر تهران نيز حضور داشت، مسجدجامعي پيشنهاد كرد، در طراحي باغ ملك از روش‌هاي كاملا سنتي و بومي بهره گرفته شود؛ به‌نحوي كه به جاي ديوارهاي معمول امروزي از ديوار سنگچين و كاهگلي و شيرواني استفاد شود.

عضو شوراي شهر تهران در ادامه بازديد خود به مناسبت نزديك شدن به هفته كتاب، به بنياد موقوفات دكتر محمود افشار، مؤسسه لغتنامه دهخدا و خانه 2نويسنده فقيد ايران به نام‌هاي سيمين دانشور و جلال ‌آل‌احمد رفت و از كتابفروشي فردوسي به‌عنوان قديمي‌ترين كتابفروشي شميران در تجريش نيز ديدن كرد. مسجدجامعي در بازديد از بنياد موقوفات دكتر محمود افشار از نقش تأثيرگذار آن مرحوم در عرصه فرهنگ كشور سخن گفت و افزود: اين بنياد با محوريت تاريخ، جغرافيا و ادبيات فارسي به‌عنوان يك موقوفه الگو در داخل و خارج از كشور مطرح شده است.

مسجدجامعي همچنين در بازديد از منزل سيمين دانشور و جلال آل‌احمد از شرايط نگهداري اين خانه انتقاد كرد و گفت: طراحي داخلي خانه بايد به همان شكلي باشد كه زمان حيات اين دو نويسنده بزرگ بود.

  • تأمين بيش از هزار فضاي پارك براي كوهنوردان

مسجدجامعي جمعه گذشته در ادامه برنامه تهرانگردي خود همچنين از محله دربند و چند باغ و تكيه تاريخي بازديد كرد. وي در حاشيه اين بازديد خبر داد: از آنجا كه اواخر هفته و در ايام تعطيل، شهروندان و كوهنوردان بسياري به سمت ارتفاعات شمال تهران حركت مي‌كنند و معمولا با مشكل پارك وسايل نقليه خود روبه‌رو هستند، درنظر داريم حدود هزار فضاي پارك موجود در كنار ساختمان شهرداري منطقه يك را در روزهاي تعطيل در اختيار كوهنوردان قرار دهيم، ضمن اينكه وسيله نقليه رايگان تا پاي كوه در دسترس علاقه‌مندان به طبيعت قرار خواهد گرفت. به گفته وي پاركينگ ديگري با ظرفيت 600خودرو، در كنار سازمان بازنشستگي قرار دارد كه در فاز اول 300فضاي پارك آن در اختيار كوهنوردان قرار مي‌گيرد تا با خيالي آسوده ساعات خوشي را در ارتفاعات تهران داشته باشند.

بنابراين گزارش، تهرانگردان سپس به منزل پدري تقي عليقلي‌زاده، تهيه‌كننده سينماي ايران رفتند كه در اين بخش احمدرضا درويش يكي از كارگردانان مطرح سينماي ايران نيز حضور داشت. گرمابه امامزاده قاسم، با قدمتي بيش از يك قرن، يكي ديگر از مكان‌هايي بود كه مورد توجه تهرانگردان و احمد مسجدجامعي قرار گرفت و اما در پايان اين برنامه مسجدجامعي در محله چيذر حاضر شد و پس از بازديد از حوزه علميه و مسجد قائم چيذر با آيت‌الله هاشمي عليا نيز ديدار كرد.

کد خبر 277950

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha