همشهری‌آنلاین: انجمن‌های علمی- دانشجویی دانشگاه‌های تهران، الزهرا و شهید رجایی با همکاری کمیسیون ملی یونسکو پاسداشت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه را در روزهای ۱۷ تا ۲۱ آبان و مراسم اختتامیه بزرگداشت هفته جهانی علم را روز شنبه ۲۴ آبان امسال در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار کردند.

روزجهانی علم

دکتر محمدرضا سعیدآبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو که سخنران اصلی این مراسم بود در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم، به صلح و توسعه که از اهداف سازمان جهانی یونسکو است اشاره کرد و گفت: هر علمی لزوما صلح و آرامش را به دنبال ندارد و روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه به ما یادآوری می‌کند که در دانشگاه، کلاس درس، آزمایشگاه، کارگاه و یا هرکجا که هستیم باید به یاد داشته باشیم که علم باید در خدمت صلح و توسعه باشد، و علمی کارآمد است که در جهت صلح و به دنبال کاستن دردی از بشر باشد. وی در ادامه افزود: اگر چنین دیدگاهی در خصوص علم وجود داشته باشد راهبردها و استراتژی های کشورها هم در چنین مسیری حرکت می‌کند.

دکتر سعیدآبادی با تاکید بر اینکه علم باید همراه با خرد و اخلاق باشد و علم با چراغ خرد می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند یادآور شد: عمومیکردن علم نیز از مسائل بسیار مهم است و همه اقشار مردم باید از منافع و نقش علم در زندگی روزمره خود آگاه باشند. وی در پایان برای دانشجویان شرکتکننده در بزرگداشت روز جهانی علم آرزوی موفقیت کرد.

لازم است یادآوری شود که این مراسم با مشارکت انجمن‌های علمی- دانشجویی دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، شهید بهشتی، الزهرا، خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت و شهیدرجایی برگزار و از اهداف آن ترویج تفکر علمی و فراهمکردن زمینههای ورود آن به سطح جامعه و اطلاعرسانی در سطح عموم بود که در چهاربخش نمایشگاه (ارائه مباحث میانرشتهای و دستاوردهای هر رشته در غرفهها)، سخنرانی، بحث آزاد (گفتمان میان چند صاحبنظر پیرامون موضوعی آزاد) و کارگاه آموزشی برپا شد.

کد خبر 277933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha